لزوم اتحاد و انسجام در میزبانی زائران اربعین در سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اتحاد و انسجام در میزبانی زائران اربعین در سیستان و بلوچستان، گفت: مرزهای فرهنگی هم نیازمند رزمندگانی است که از این مرزها دفاع کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهارداشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا الگوگیری از پیغمبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) برای اصلاح جامعه و حاکمیت شرع و دین اسلام در جامعه و اجرای عدالت در عرصه‌های مختلف است.
آیت‌الله محامی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: در ایام ماه صفر و ادامه عزای امام حسین(ع) و مصیبت‌های اهل بیت پیامبر(ص) و خاندان امام حسین(ع) و در آستانه اربعین حسینی هستیم و نهضت امام حسین(ع) که به شهادت خود و اسارت خاندانش منجر شد همه برای این بود که امت جدش را اصلاح کند و آغازگرحرکتی باشد تا نمایانگر راه حق و باطل باشد و تا قیامت هر انسان آزاده‌ای با نگاه به این حادثه بتواند حق را تشخیص دهد.

آیت‌الله محامی افزود: به همین دلیل در روایات ائمه اطهار(ع) بر زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین(ع) تاکید شده و یکی از اعمال مستحب در مناسبت‌های مختلف زیارت امام حسین(ع) است و به طور خاص به عاشورا و زیارت عاشورا و اربعین و زیارت اربعین تاکید شده و به عنوان یکی از علامت‌های مومن شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: مردم استان ما توفیق دارند جمعی را در راهپیمایی اربعین داشته و از طرف دیگر نیز میزبان زائران پاکستانی باشند و مردم در شهرهای مختلف می توانند توفیق میزبانی را داشته باشند و امیدواریم با اتحاد و انسجام بتوانیم به خوبی از عهده میزبانی زائران برآییم و در برابر امام حسین(ع) رو سفید باشیم.

آیت‌الله محامی از همه کسانی که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم و ایام اربعین  زحمت می‌کشند تشکر و قدردانی نمود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ادامه سفر‌های شهرستانی خود بیان کرد: در هفته‌های گذشته سفری به شهرستان میرجاوه داشته و به همراه استاندار بازدیدی از بخش‌های مختلف پایانه‌های مرزی و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته داشتیم و پس از آن نیز سفری به منطقه سیستان صورت گرفت و چند روز گذشته نیز به دعوت مدیر شهرک‌های صنعتی استان بازدیدی از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان داشتیم.

وی ادامه داد: با انجام طرح‌ها و ابتکارات فرزندان این مرز و بوم و ورود سرمایه گذاران خارج استان اگر این طرح‌ها عملیاتی شود و طرح‌های عملیاتی شده نیز توسعه و گسترش یابد برای آینده استان نوید بخش خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان اظهار کرد: قبلا و در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردیم که فرهنگ کار در استان آسیب دیده و جوانان به دنبال مشاغل کاذب با درآمد بالا هستند و در بازدید صورت گرفته از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان نیز سرمایه‌گذاران از کمبود نیروی کار در استان گلایه‌مند بودند و بیان داشتند که حتی نیروی کار ساده هم ندارند و از طرف دیگر نیز مردم دنبال شغل بوده و بسیاری از مراجعات به دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان درخواست اشتغال می‌باشد در حالی که سرمایه‌گذاران نیز عطش نیروی کار دارند و چنین چیزی عجیب است.

 وی ادامه داد: مسئولین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا هر سازمان و اداره‌ای که در این جهت مسئولیت دارد باید سامانه‌ یا دفاتر تسهیل‌گری راه‌اندازی کنند تا متقاضیان کار به ثبت مشخصات و توانمندی‌های خود پرداخته و متقاضیان نیروی کار نیز به ثبت تقاضای خود بپردازد و این دفاتر تسهیل‌گری نقش واسطه‌گری را ایفا و به عنوان حلال این مشکل نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/3139

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه