پیاده‌روی اربعین، یکپارچگی امت اسلام در کنگره الهی است/ گاهی مواقع پیدا کردن راه حق از باطل، از یک تار مو نازک‌تر است

خطیب جمعه کوهچنار برگزاری موفق و میلیونی راهپیمایی اربعین را نشان دهنده جلوه عظیم اسلام ناب محمدی عنوان کرد و گفت: اربعین در هم تنیدن هم دین و سیاست، دین اسلام و مذهب تشییع، ولایتمداری و ولایت محوری است که می‌تواند منافع مادی، معنوی و اخروی بشر را تامین کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کوهچنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، شهادت مظلومانه دردانه حضرت سیدالشهدا(ع)، حضرت رقیه (س) را تسلیت گفت.

امام جمعه کوه‌چنار اظهار داشت: پیاده روی اربعین، یکپارچگی دنیای اسلام را در این کنگره الهی نشان می‌دهد، همه ادیان زیر پرچم حضرت گرد هم می‌آیند، احیای این راهپیمایی و جلوه اربعین، رنگ و حال تازه ای به مقوله وحدت دنیای اسلام داده است.

وی افزود: مشخصا اربعین علاوه بر جلوه های معنوی روبروی خودش، یک صف آرایی سیاسی است، جایی که امروز جریان استکبار جهانی تلاش‌های زیادی کرده است که این حرکت را تحت شعاع خودش قرار دهد، اما جریان مقاومت تمامی برنامه‌ریزی های ابرقدرت ها را نقش بر آب کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم برگزاری موفق و میلیونی راهپیمایی اربعین را نشان دهنده جلوه عظیم اسلام ناب محمدی عنوان و خاطر نشان کرد: اربعین در هم تنیدن هم دین و سیاست، دین اسلام و مذهب تشییع، ولایتمداری و ولایت محوری است که می‌تواند منافع مادی، معنوی و اخروی بشر را تامین کند.

وی هوشیاری امروز شیعه را مهم قلمداد نمود و تأکید کرد: گاهی مواقع پیدا کردن راه حق از باطل از یک‌مو نازک‌تر است، زیرکی، بینش صحیح، زیر پرچم ولایت بودن مهم است، بعضی ایجاد ناامنی را ترجیح می‌دهند تا بتوانند کنگره اربعین را تحت شعاع قرار دهند، این حرکت بزرگ تزلزل به ستون دشمنان‌ انداخته است، دشمن امروز از نام و یاد ابی عبدالله (ع) میترسد تا برسد بر سر یک حرکت عظیم میلیونی که در حال رخ دادن است.

خطیب جمعه کوه‌چنار در ادامه با اشاره به موضوع برجام افزود: پیشنهادهای خوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران به طرفهای مذاکره داده شده است، آنها باید بدانند که خواست مردم و ملت ایران باید در این مذاکرات لحاظ بشود، از تیم مذاکره کننده کشورمان که به حق از مردم دفاع می‌کنند تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه ضمن تذکر به مقامات آمریکایی تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها ناوگان پهپادی خود را در منطقه خلیج فارس با همکاری کشورهای منطقه مستقر کند ، جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل آنها سکوت نخواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه