اجتماع دلدادگان امام حسین (ع) در اربعین نشان دهنده وحدت جهان اسلام است

امام جمعه خرم‌آباد گفت: اجتماع بزرگ دلدادگان امام حسین (ع) در اربعین و کربلا نشان دهنده وحدت جهان اسلام ، قدرت نمایی محور مقاومت و جلوه ای باشکوه از اسلام سیاسی است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمد شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با بیان اینکه جوانمردی و مروت از مهربانی شروع می‌شود، گفت: نیکوکاری، خوش خلقی، ترحم، تعامل و سازش و ...  جلوه‌ای از مهربانی هستند که سر آمد همه این مهربانی‌ها انبیا، پیشوایان معصوم و امام حسن مجتبی (ع) است؛ عصاره معارف اسلامی، مهربانی است و امام حسن مجتبی(ع) تجسم مهر، مهربانی و مهرورزی بودند.

وی به شهادت حضرت رقیه و مظلومیت وی اشاره کرد و  اظهار داشت:  روز اربعین نزدیک است و زائرانی برای این مراسم از شهرهای استان ما چه ایرانی و خارجی عبور می‌کنند، بایستی مقدم این عزیزان را گرامی بداریم، چون اجتماع بزرگ دلدادگان امام حسین (ع) در اربعین و کربلا نشان دهنده وحدت جهان اسلام، قدرت نمایی محور مقاومت و جلوه ای باشکوه از اسلام سیاسی است. 

امام جمعه خرم‌آباد افزود: در همین راستا موکب‌هایی در داخل استان در مرز مهران، نجف و کربلا  از سوی هم استانی‌های ما شکل گرفته، نیازمند اقلام نقدی و غیر‌نقدی هستند، قطعا کمک به این موکب‌ها تعظیم شعائر الهی و خوشنودی رسول خدا، حضرت امیر و فاطمه(س) و سرافرازی و سربلندی اسلام را در پی دارد. 

وی با اشاره به اینکه روز ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس است، بیان کرد: ۴۳ سال است که جمهوری اسلامی در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار تسلیم ناپذیر ایستاده است، وقتی در مقابل چنین دولت‌هایی هستیم باید هوشمندانه عمل کنیم. 

شاهرخی گفت: گاهی در استان در  فضای مجازی و حقیقی ناهنجاری‌های گفتاری و رفتاری به وقوع می‌پیوندد که ناراحت کننده  و عذاب‌آور تر این است که این افراد در منصبی باشند که شایستگی این منصب را ندارند. 

وی افزود: هر مسلمانی به ویژه جوانان انقلابی استان تمسخر و توهین به مقدسات برایشان قابل تحمل نیست و با محوریت روحانیت روز شنبه اجتماع کرده و خواستار پیشگیری و اعمال قانون مقابل هتاک‌ها شدند و خواستار این شدند ریشه این افراد در ادارات خشکانده شود و خواستار رسیدگی بدون اغماض دستگاه قضا شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در مبارزه با مفسد، فساد، رانت، ویژه خواری، حیوان گردی  مکررا مطالبی را بیان کردم و اخیرا مشاهده کردم  خرید تار موی طبیعی خانم‌ها شدند، گفت: در این مورد اگر کشته شوم، عقب نشینی نمی‌کنم .

وی افزود: باید آگاه باشیم و گفتمان انقلابی را ترویج دهیم، دو راه برای حل این موصوعات داریم یکی ترویج گفتمان انقلابی و بعد اعمال قانون به دست دستگاه قضا است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری مبتنی بر منطق، استدلال، ادب، اخلاق و متانت است، گفت: بارها انتقاداتی مبتنی بر منطق، استدلال، اخلاق انجام شده، مطالبه‌گری همراه با توهین  خلاف شرع است و باید همراه با دلیل باشد، در خواست دارم به این نکته توجه شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه