طرح ویژه دولت برای گره‌‌گشایی از مسائل فرهنگی / لایحه جامع روزنامه‌نگاری در دست بررسی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح ویژه دولت برای گره گشایی مسایل فرهنگی کشور خبر داد و گفت: بسیاری از گره‌های فرهنگی کشور به‌زودی رفع می‌شود، شورای هنر در دفتر کار بنده هر دو هفته تشکیل می‌شود، حتی بسیاری از موارد را موردی پیگیری می‌کنیم، برکت کارهای بزرگ در امور موردی است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ساری، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای اداری در استانداری مازندران اظهار کرد: برنامه مفصلی را با کار شبانه‌روزی و جهادی برای توسعه فعالیت فرهنگی هنری را در دستور کار داریم.

وی گفت: بیش از ۵۰ سفر استانی را برای بررسی قابلیت‌های فرهنگی در برنامه کاری قرار دادیم در حوزه فعالیت فرهنگی برنامه محور عمل می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و  ارشاد خاطر نشان کرد: در بحث بیمه خبرنگاران از مجموع ۱۷ هزار نفر خبرنگار ۷ هزار نفر از صندوق بیمه تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار کارت خرید کالا با سود ۵۰ درصد و با تخفیف پنج درصد قرار است به خبرنگاران اختصاص پیدا کند دولت دولت عدالت فرهنگی است و بنا داریم نگاه را از تهران بگیریم و در سطح کشور گسترش دهیم.

اسماعیلی یادآور شد: ۹ ماه پیش بازدید از تالار مرکزی داشتم،همه اظهار ناامیدی می‌کردند، این مجموعه از سال ۸۶ تا پیش از حضور ما ۷۲ میلیارد تومان هزینه شده پس از حضور دولت سیزدهم ۸۹ میلیارد تومان در کمتر از ۹ ماه هزینه شده است، در کل کشور ۱۵ تالار به بهره‌برداری می‌رسد در ارومیه در ۶ ماه ۸۵ میلیارد هزینه شده در کرمان متناسب با سنت بی‌نظیر این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: دولت کشور را با مشکلات و چالش‌های متعدد تحویل گرفت، معجزه نمی‌کنیم اما کار را با تلاش و نگاه به درون برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اعتقاد داریم باید کار کنیم تا خداوند در آن برکات و خیر عطا کند، در ارتباط با مشکلات کاغذ بحث قیمت‌گذاری و تنظیم بازار است دو هفته پیش در ستاد تنظیم بازار مسائل پیگیری شده که به زودی رفع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با کارخانه چوب و کاغذ مازندران ۷۰ درصد کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش تامین می‌شود در سال ۱۴۰۲ در  زمینه بحث کاغذ به خودکفایی می‌رسیم.

وزیر ارشاد یادآور شد: بسیاری از گره‌های فرهنگی کشور به‌زودی رفع می‌شود، شورای هنر در دفتر کار بنده هر دو هفته تشکیل می‌شود، حتی بسیاری از موارد را موردی پیگیری می‌کنیم، برکت کارهای بزرگ در امور موردی است.

وی ادامه داد: در این دولت کسی نخواهد شنید به من ربط ندارد، تلاش می‌کنیم کنار خودمان را به نحو مناسب انجام دهیم.

اسماعیلی در ارتباط بیمه رسانه برخط که توسط یکی از نماینده مجلس پیشنهاد داده شد، گفت:  نخستین لایحه جامع روزنامه‌نگاری در دولت در حال بررسی است، بنده نگاه تهران محور را قبول ندارم، امروز با سازمان تبلیغات دوشادوش هم همکاری داریم.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: همه فعالیت‌های دولت دارای پیوست فرهنگی است در بحث مد لباس آیین‌نامه شیما برای حمایت از تولیدات ایرانی در دستور کار است.

وی ادامه داد: برای وضعیت فرهنگی هر استان مصوبه مستقل داریم و در مازندران هم رونمایی می‌شود که در ۱۱ استان هم رونمایی شده است.

سیاست‌های دولت در مازندران را پیگیری می‌کنیم

استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: سیاست‌های مردمی‌ساز و استفاده از ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف در مازندران را پیگیری می‌کنیم.

سیدمحمود حسینی‌پور اظهار کرد: مازندران تاریخ ارزشمندی داشته که غیرقابل انکار یوده، این استان به دلیل اینکه هم مسیر و مقصد گردشگری است دریافت کننده برخی خرده فرهنگی است، اگر فدراسیون فرهنگ استان ضعیف باشد خرده فرهنگی‌های وارداتی اثرگذار است و اگر قوی باشد می‌تواند صادرکننده فرهنگ باشد، ما باید توجه داشته باشیم مازندران داری فرهنگ قوی و غنی بوده که برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی است.

وی تصریح کرد: در سال جاری در ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی تا امروز بیش از ۸۲ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ما اعلام کردیم به دلیل کثرت حضور زائران و مشکلات در عراق زمینه کنترل جمعیت فراهم شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: ریزش‌های و رویش‌های فرهنگی داریم، نباید داشته‌های خودمان را نادیده بگیریم،بخش فرهنگ و هنر نقش اثرگذاری در انتقال فرهنگی دارند، امروز در استان در حوزه فرهنگ و ادب افراد بسیار برجسته‌ای را داریم.

وی ادامه داد: اگر اشکالات مطرح می‌شود نیمه‌های پر لیوان و تلاش فرهنگی استان هم دیده شود، عناصر فرهنگی استان بسیار غنی تر هستند که به خاطر مشکلات مالی تعطیل شود در عید امسال بیش از ۲۲ میلیون جمعیت دارد استان شده، اقدامات فرهنگی وسیعی در حوزه‌های مختلف انجام شده، آسیب‌های فرهنگی استان درون زا نبوده برون زا است و باید برنامه داشتیم برای جلوگیری از آسیب‌ها، اگر امروز اعلام کنیم از همه ظرفیت فرهنگی استفاده می‌شود یا خیر متاسفانه باید بگویم خیر اما بنا داریم با برنامه‌ها و سیاست‌های زمینه توسعه فرهنگی را فراهم کنیم.

استاندار مازندران، یادآور شد: در حوزه رسانه بیشترین حمایت را از دولت مردمی سیزدهم داشتیم، اقداماتی که داشتیم بیشترین حمایت را از حوزه رسانه داشتیم و امیدواریم که با همین نگاه آسیب‌ها را با کمک فعالان این عرصه رفع کنیم.
وی ادامه داد: سیاست مردی‌سازی و استفاده از مردم در حوزه‌های مختلف را پیگیری می‌کنیم، اینکه در یک سال بزرگترین پروژه سخت افزاری مورد بهره‌برداری آری قرار گرفته نشان از علاقمندی دولت به بخش فرهنگ و هنر استان است‌ در سایر شهرستان‌ها هم پروژه‌های فرهنگی در دستور کار بوده است.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۴/ج

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه