سرپرست دانشگاه بیرجند: دانشجویان بازوان توانمند مدیریتی هستند/فعالیت هزار و ۵۰ نفر عضو هیأت علمی دردانشگاه های خراسان جنوبی

سرپرست دانشگاه بیرجند در آئین اختتامیه دوره توانمد سازی دانشجویان گفت: جوانانی که امروز در طرح حامیم حضور دارند در سال تحصیلی آینده بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مدیریت دانشگاه خواهند بود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند، امروز در آیین اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) در دانشگاه بیرجند گفت: تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها از گذشته تاکنون در کنار آموزش و پژوهش، مشغول فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستند که «طرح حامیم» بر همین مبنا شکل گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶ کانون فرهنگی هنری در دانشگاه بیرجند افزود: ۵ تشکل‌ دانشجویی در دانشگاه مجوز فعالیت دارند که هم اکنون ۳ تشکل مشغول به فعالیت هستند.

لامعی‌گیو عنوان کرد: هم اکنون هزار و ۵۰ نفر عضو هیأت علمی دانشگاه‌های استان هستند که بیشترین سهم را دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند به خود اختصاص داده اند.

سرپرست دانشگاه بیرجند بیان کرد: از ۳۵۰ عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند، ۴۰ نفر استاد تمام، ۱۴۵ نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های خراسان جنوبی هیأت‌های مختلف مذهبی وجود دارد ادامه داد: این هیأت‌ها در مناسبت‌های مختلف سال به‌ویژه ماه محرم و صفر به برگزاری مراسم می‌پردازند.

لامعی‌گیو اظهار کرد: خراسان جنوبی در عرصه دانش، فرهنگ و دین در سطح ملی و بین‌المللی خوش درخشیده که وجود علما و دانشمندان در عرصه علم و دانش گویای این مطلب است.

سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: هم اکنون ۳۹ هزار و ۶۱۶ دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل و پژوهش هستند که براساس آخرین آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از این تعداد در دانشگاه‌های دولتی ۲۱ هزار و ۶۶۶ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۴ هزار و ۱۲ نفر و دانشگاه‌های دولتی تابع وزارت علوم ۱۵ هزار و ۶۶۶ نفر حضور دارند.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۷ هزار و ۴۵۰ نفر، دانشگاه پیام نور ۵ هزار و ۵۲۶ نفر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۳ هزار و ۹۰۲ نفر، دانشگاه علمی و کاربردی هزار و ۶۷۴ نفر و دانشگاه غیرانتفاعی ۴۷۴ نفر دانشجو دارد.

لامعی‌گیو با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۷۰۷ دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کنند تصریح کرد: ۷۳ درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی استان در دانشگاه بیرجند، ۸ درصد در دانشگاه بزرگمهر قائنات و ۱۳ درصد در دانشگاه صنعتی هستند.

سرپرست دانشگاه بیرجند ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی در کنار آموزش و پژوهش به دنبال احیای دانشگاه اسلامی هستند و نگاه جامعه دانشجویی ما نگاهی است که مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب تأکید کردند.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب دو کلیدواژه مهم امید و جوان دارد بیان کرد: جوانانی که امروز در طرح حامیم حضور دارند در سال تحصیلی آینده بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مدیریت دانشگاه خواهند بود.

لامعی‌گیو عنوان کرد: دانشجویان توانمندسازی، ایجاد روحیه خودباوری، نشاط و پویایی، آزاداندیشی و خردورزی را تمرین می‌کنند تا در آینده نه چندان دور سکّاندار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف شوند.

انتهای پیام/4905

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه