عضو الفتح: جایگزینی نامزد دیگری به جای «محمد شیاع» منوط به یک شرط است

عضو ائتلاف «الفتح» عراق تأکید کرد که امکان تعیین نامزد دیگری برای نخست وزیری به جای «محمد شیاع السودانی» به یک شرط وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «محمود الحیانی» عضو ائتلاف الفتح امروز جمعه به تشریح امکان تغییر نامزد کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» و تعیین نامزد دیگری به جای «محمد شیاع السودانی» پرداخت.

الحیانی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» گفت: «جریان صدر معتقد است که محمد شیاع السودانی نامزد چارچوب هماهنگی وابسته به ائتلاف دولة القانون است و به همین دلیل با آن مخالفت می‌کند و این موضوع از توئیت‌های صالح محمد العراقی معروف به وزیر صدر نیز مشخص است».

وی افزود: «جایگزینی السودانی با نامزد دیگر ممکن است اما این امر بدون انجام گفت‌وگو و دیدار (گروه‌ها) برای دستیابی به یک راه‌حل ممکن نیست».

وی همچنین گفت که دیدار «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح با سید «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر می‌تواند بخش بزرگی از این بحران را حل کند و می‌توان پارلمان را منحل و انتخابات مجدد برگزار کرد».

الحیانی همچنین تأکید کرد که چارچوب هماهنگی مخالف برگزاری مجدد انتخابات نیست اما بایستی گفت‌وگویی جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی صورت گیرد.

پس از بی‌نتیجه ماندن روند تشکیل دولت جدید عراق پس از انتخابات ۲۰۲۱، طی ده ماه گذشته، در ماه اخیر چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، اقدام به معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد نخست‌وزیری کرده بود. جریان صدر ضمن مخالفت با این روند، ساختمان پارلمان را اشغال کرد تا بغداد وارد مرحله جدیدی از بن‌بست سیاسی شود.

انتهای پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه