یادداشت | شتاب بخشی توسعه با "مدیریت عملیات محور"

اگرچه روی کاغذ و به صورت تئوری صحبت از مدیریت و مراحل رسیدن به اهداف، آسان به نظر می‌رسد اما در مقام عمل، کار بسیار دشواری است و دلیل بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف عمرانی فرهنگی اجتماعی و ...همین فاصله بین تئوری تا عمل است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه ـ یادداشت ـ محمد نعمت دوست ؛ برنامه ریزی، سازماندهی ،بسیج امکانات و منابع، هدایت و کنترل پنج مرحله مدیرت می‌باشد که اگر به درستی انجام شود اهداف پیش بینی شده محقق خواهد شد.

اگرچه روی کاغذ و به صورت تئوری صحبت از مدیریت و مراحل رسیدن به اهداف،  آسان به نظر می‌رسد اما در مقام عمل، کار بسیار دشواری است و دلیل بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف عمرانی فرهنگی اجتماعی و ...همین فاصله بین تئوری تا عمل است.

در بررسی نمونه های موفق مدیریت جهادی در حوزه های مختلف، دلایل گوناگونی به چشم می‌خورد که یکی از مهمترین آن‌ها "مدیریت عملیات محور" است.

تعریف عملیات مشترک راه میانبری برای هماهنگی اهداف دستگاه های مختلف و بسیج آن‌ها برای رسیدن به این اهداف است.

در هفته های اخیر با نزدیک شدن به ایام اربعین اباعبدالله علیه السلام و اعلام  مرز تمرچین به عنوان یکی از گذرگاه های زوار اربعین یکی از جلوه های زیبای این عملیات مشترک و مدیریت جهادی در آذربایجان‌غربی چشم نوازی می‌کند.

حضور دستگاهای مختلف اجرایی و نهادهای نظامی و نظارتی و نمایندگان مجلس و حتی فعالان فرهنگی در کنار هم و برای یک هدف و تحرک ایجاد شده در بخش‌های مختلف مدیریتی استان، پیام های متنی، زیر متنی و فرامتنی بسیاری دارد، که یکی از مهمترین آن‌ها شتاب بخشی روند توسعه استان، حول محور "عملیات مشترک اربعین" است.

قطعا توان تعریف و انجام درست عملیات‌های مشترک اینچنینی نشان دهنده هنر مدیریتی است و گره چندین ساله توسعه استان را باز کرده و در جهت تربیت مدیران جهادی و تشکیلاتی به عنوان یک دوره مدیریت جهادی عمل خواهد کرد.


انتهای پیام
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه