دیپلمات روس: پاسخ ایران به آمریکا بیش از حد بلندپروازانه نیست

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که پاسخ ایران به پیشنهاد آمریکا درباره توافق هسته‌ای بیش از حد بلندپروازانه نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری به پاسخ ایران به آمریکا واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «ایران پاسخ خود به پیشنهادهای اخیر آمریکا درباره پیش نویس احیای برجام را ارائه داد».

اولیانوف اضافه کرد: «به نظر می‌رسد که پیشنهادات ایران بیش از حد بلندپروازانه نبوده و در صورت وجود ارائه سیاسی لازم برای تکمیل گفت‌وگوهای وین، می‌تواند قابل قبول باشد».

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (جمعه) از ارسال نظرات ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد و گفت: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.
در همین خصوص خبرنگار کارآفرینان اقتصاد مطلع شد که ساعات پایانی دیشب (پنجشنبه) دهم شهریور ماه و بلافاصله پس از پایان روند بررسی دقیق پاسخ هفته گذشته طرف آمریکایی، کشورمان دیدگاه‌های خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها تحویل داده است.

بر این اساس، در فرآیند تهیه پاسخ جمهوری اسلامی ایران، تسریع و تسهیل جمع‌بندی مذاکرات مدنظر قرار داشته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، روز چهارشنبه دوم شهریور ماه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در مذاکرات رفع تحریم از طریق هماهنگ کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد و افزود: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.
خبرنگار کارآفرینان اقتصاد همچنین مطلع شد که در این پاسخ به صراحت اعلام آمادگی شده است ایران آمادگی دارد تا هفته پیش رو برای اعلام توافق نهایی نشست وزرا برگزار شود با این برداشت که معدود نظرات مطرح شده از سوی ایران تامین شود. 
یک منبع مطلع نیز در این باره بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ پیشین خود نیز که طرف‌های مقابل به منطقی و سازنده بودن آن اذعان کرده بودند، برای موضوعات باقی‌مانده راه‌حل‌های عملیاتی ارائه داده بود.

انتهای پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه