فرانسه:‌تمام نیروگاه‌های هسته‌ای در زمستان فعال خواهند شد

وزیر انرژی فرانسه خبر داد که تمامی نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور در فصل زمستان فعال خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وزیر انرژی فرانسه روز جمعه خبر داد که این کشور تمامی نیروگاه‌های هسته‌ای خود را در فصل زمستان فعال خواهد کرد.

بر اساس گفته وزیر انرژی فرانسه، تعداد نیروگاه‌های هسته‌ای در فرانسه 56 نیروگاه بود که 32 نیروگاه آن به دلیل تعمیر و نگهداری و مشکلات دیگر، متوقف بودند.

بعد از آنکه شرکت «گازپروم» روسیه اعلام کرد تامین گاز برای شرکت فرانسوی «انژی» را کاهش می دهد، فرانسه با حمله لفظی به روسیه، این کشور را متهم به استفاده از جریان تامین انرژی به عنوان «سلاح جنگی» کرد.

واردات گاز از روسیه حدود 17 درصد از گاز مصرفی فرانسه را تشکیل می دهد که نسبت به برخی همسایگان این کشور کمتر است.

پیشتر تین ون در استراتن، وزیر انرژی بلغارستان نیز هشدار داد، اگر رهبران اتحادیه اروپا گام‌های فوری به منظور اعمال سقف قیمتی برای قیمت های کنترل نشده گاز برندارند، این اتحادیه احتمالا در سال های آینده، زمستان‌های «وحشتناکی» را تحمل کنند.

تحلیلگران معتقدند، روسیه می‌تواند صادرات گاز طبیعی خود به اروپا را برای بیش از یک سال، بدون آسیب رسیدن به اقتصاد این کشور، به طور کامل متوقف کند.

این در حالی است که شرکت گازپروم روسیه شامگاه جمعه اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1 را پس از مشخص شدن نشتی در این خط لوله به طور کامل متوقف کرده است. 

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که دلیل توقف صدور گاز از نورد استریم ۱ را به مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری مرتبط و اعلام کرده که تحریم‌های کشورهای غربی مانع از دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای نصب و نگهداری خط لوله شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه