مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای جبران خسارات عشایر رفسنجان محقق شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: برای جبران خساراتی که بر اثر سیل به عشایر رفسنجان وارد شده است منتظر تحقق مصوبات سفر رئیس‌جمهور هستیم که امیدواریم این مصوبات بتواند گره زیادی از مشکلات عشایر باز کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رفسنجان، بارندگی شدیدی ششم مردادماه رخ داد و سیل سنگینی روانه شهرستان شد که سر راه خود خسارات زیادی هم به عشایر وارد کرد.

شهرستان رفسنجان بیش از ۴۰۰ خانوار عشایر دارد که به پرورش دام و تولید لبنیات مشغولند و بیش از ۱۷۰ راس دام دارند که متأسفانه ۶۰۰ راس دام آنان در جریان سیل تلف شد.

به گفته عباس حاج‌عبداللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان سیل ویران‌گر بیش از ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری و ۵ رشته قنات و چشمه را تخریب کرد و به بیش از هشت‌هزار متر خط لوله انتقال آب آسیب وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از تخریب ۲۰ واحد دامی، از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد مربوط به عشایر خبر داد و گفت: ۲۰ تن علوفه و ۱۰ تن نهاده دامی و 6 دستگاه موتور آبکشی نیز از بین رفت.

وی عنوان کرد: هفت استخر ذخیره آب واقع در مراتع که از نیازهای اساسی عشایر به‌شمار می‌رفت نیز بر اثر سیل از بین رفته است.

حاج‌عبداللهی با بیان اینکه قرار است چند تن علوفه ارزان‌قیمت بین عشایر توزیع شود، خاطرنشان کرد: اما برای جبران خساراتی که به عشایر وارد شده است منتظر تحقق مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان هستیم که امیدواریم این مصوبات بتواند گره زیادی از مشکلات عشایر باز کند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه