آخرین جزییات در مورد سرنوشت 9.2 میلیون تن پسماند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجام با اشاره به اینکه تا پایان شهریور به یک نتتیجه قطعی درباره تعیین تکلیف این پسماندها خواهیم رسید و کار مزایده انجام خواهد شد، گفت: تلاش ما استحصال پسماندها در همان محل شهرک است، یعنی بنایی بر جا به جایی پسماندها وجود ندارد.

محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در زنجان درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده درباره پسماندهای روی اظهار کرد: طبق اظهار نظر مسؤولین رسمی استان، میزان پسماند روی در این محل 9.2 تن است، پسماندی که در واقع سرمایه استان محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه برای کاهش آلودگی این پسماند دیوار کشی و مالچ‌ پاشی در محل انجام شده است، اضافه کرد: در ارتباط با مالکیت نیز با تلاش انجام شده، این پسماندها به مالکیت دولت درآمده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان شهریور به یک نتیجه قطعی درباره تعیین تکلیف این پسماندها خواهیم رسید و کار مزایده انجام خواهد شد، اضافه کرد: تلاش ما استحصال پسماندها در همان محل شهرک است، یعنی بنایی بر جا به جایی پسماندها وجود ندارد.

یافتیان پسماند روی به ویژه لایه‌های زیرین را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: به علت اینکه در گذشته فناوری لازم برای استحصال نبوده، لایه‌های زیرین ارزشمندتر هستند و حاوی فلزاتی شامل سرب و کادمیم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه پس از استحصال این پسماند خاک باقی مانده در سردهات دپو خواهد شد، اضافه کرد: درآمد حاصل از فروش پسماندها در حل مشکلات استان و همچنین پروژه‌های عمرانی هزینه خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، انبار پسماند رویِ واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان (۱۵ کیلومتری جنوب شهر زنجان)، علاوه بر نگرانی و دغدغه‌هایی که به لحاظ آسیب‌ و خطراتی که بر محیط زیست‌ و سلامت مردم داشت، موجب اختلاف بین دولت و بخش خصوصی در تملک این کیک‌ها شده بود.

در نهایت در سفر رئیس وقت قوه قضائیه این موضوع مطرح و در دستور کار استان قرار گرفت تا اینکه دستگاه قضایی رای بر مالکیت آن توسط دولت و هزینه‌کرد آن به نفع مردم داد.

انتهای پیام/73005

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه