نماینده مجلس: تا وقتی تولید رونق نگیرد، موفقیت اقتصادی ایجاد نمی‌شود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه امکانات باید صرف تولید شود، اظهارداشت: تولید، شالوده مباحث اقتصادی است و تا هنگامی کشور در حوزه تولید نیازهای مردم را تامین نکند، نمی‌توان موفقیت اقتصادی را متصور شد.

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب با محوریت برخورد قاطعانه با عوامل تضعیف‌کننده تولید اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که شعارهای اقتصادی را برای سال ها انتخاب می‌کنند که این نشان دهنده اهمیت این حوزه است.

وی افزود: تولید، شالوده مباحث اقتصادی است و تا هنگامی که تولید انجام نشود و کشور در حوزه تولید نیازهای مردم را تامین نکند، نمی توان موفقیت اقتصادی را متصور شد. بنابراین، کلیدواژه اصلی تولید است و همه امکانات کشور باید صرف این کار شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه تولید وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما در حوزه قوانین مشکلاتی داشتیم و مجلس برای کسب و کارها و دانش‌بنیان‌ها قانون ایجاد شد و مجلس اخیراً بررسی قانون بانکداری اسلامی که مربوط به بانک مرکزی بود را به اتمام رسانده‌ است. شاهدیم با وجود اصلاح برخی قوانین توسط مجلس اما همچنان قوانین دست و پاگیری وجود دارند که باید اصلاح شوند.

وی ادامه داد: دولت هم باید به عنوان حامی واقعی تولید وارد میدان شود چرا که شاهدیم دولت در برخی موارد تصدی‌گری دارد که باعث ایجاد تعارض منافع شده و به تولید آسیب می زند. دولت باید اصل 44 قانون اساسی را معیار کار خود قرار داده و از تصدی‌گری‌های غیر ضرور دست بردارد. البته عزم این کار در دولت فعلی به چشم می خورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به همکاری دولت و مجلس در حوزه رونق تولید تصریح کرد: فکر می کنم دولت و مجلس انقلابی از طریق همکاری بتوانند برخی مشکلات در حوزه تولید که سال هاست بر روی زمین مانده را با عزم جهادی از بین ببرند.

وی با بیان اینکه برخی دلالان وارد حوزه تولید شده و از آن سوء استفاده می‌کنند، بیان داشت: باید در حوزه تولید فقط به تولیدکنندگان واقعی توجه کنیم نه افرادی که یک کارگاه ایجاد کرده تا از تسهیلات بانکی استفاده کنند و به جای بازپرداخت آن، با این پول در کشورهای خارجی سرمایه گذاری می کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان تاکید کرد: باید مراقب باشیم تا برخی دلالان به اسم تولید از رانت تولید سوء استفاده نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه