شهرهای خراسان شمالی از وضعیت قرمز خارج شدند

بر اساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی کشور که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، ۵ شهر در خراسان شمالی به وضعیت نارنجی و ۳ شهر به وضعیت زرد درآمده است.

 

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بجنورد، بر اساس جدیدترین به روزرسانی‌های وضعیت کرونایی که از سوی وزارت بهداشت منتشر می‌شود، ۵ شهرستان خراسان‌شمالی شامل بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و گرمه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان و فاروج در وضعیت زرد قرار گرفتند.

طی هفته گذشته شاهد کاهش نسبی تعداد بیماران کرونایی بستری در استان بوده‌ایم به طوری که مجموع بیماران بستری کووید ۱۹ در استان طبق آخرین آمار به ۹۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ بستری جدید در استان ثبت شده است.

فروکش کردن نسبی موج هفتم کرونا و پایداری این شرایط منوط به رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و در این شرایط کماکان توصیه مهم به مردم، تکمیل واکسیناسیون مورد تاکید است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

انتهای‌پیام/ز

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه