اجرای ورزش پهلوانی در برنامه صبحگاهی مدارس/ کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و‌ پرورش از اجرای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در برنامه صبحگاهی مدارس ۶ استان از مهر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، صادق ستاری فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه جشنواره کشوری فرهنگی‌‌ و ورزشی دانش‌آموزان کشور در بخش پدران و پسران که در نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر سیاست دولت، در ابتدای کار خود با اجرای طرح شهید خرازی موسوم به آزادسازی مجموعه‌های ورزشی تلاش کرد زمینه حضور مادران و دختران را در روزهای پنجشنبه و پدران و پسران را در روزهای جمعه فراهم کند.

وی افزود: این اقدام بر اساس این هدف بود که مبتنی بر سند تحول بنیادین، مشارکت خانواده‌ها در تمام فرایندهای تعلیم و تربیت شکل بگیرد؛ همچنین خانواده‌ها و فرزندان خود با حضور در یک محیط شاداب به اجرای فعالیت‌های ورزشی بپردازند و بسترسازی برای فعالیت‌های جذاب باشد تا بتوانیم به یک هماهنگی و ارتباط دوسویه بین مدرسه و خانواده نزدیک‌ شویم.

ستاری‌فرد ادامه داد: تاکنون هزار مجموعه ورزشی در اختیار قرار گرفته است که این مسابقات ورزشی نوعا استقرار اجرای شهید خرازی در کشور خواهد بود البته به این متوقف نخواهیم شد چراکه با توجه به حمایت وزیر آموزش و پرورش در ایجاد محیط جذاب و شاداب در آغاز راه هستیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شاید در هیچ دوره ای مانند این دوره، حوزه تربیت‌بدنی و سلامت مورد توجه وزیر آموزش و پرورش نبود. حمایت وزیر برای مجموعه ما و تحقق اهداف ساحت زیستی - بدنی فرصت بی‌نظیری است که همکارنم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کردند.

وی با بیان اینکه همکاری دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش، فرصتی برای اعتلای نظام ورزش کشور است، گفت: اگر قرار است جامعه بانشاط و سالمی داشته باشیم و ورزش به جایگاه خود برسد باید از مدرسه آغاز کنیم.

ستاری‌فرد افزود: در اجرای طرح شهید سلیمانی و ایجاد ۲۱۰۰ فضای درون مدرسه‌ای، در یک نهضت و حرکت جهادی، ۸۰۵ فضای ورزشی ایجاد شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. این نهضت شروع شده و برای استمرار نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه و کلان حکمرانی کشور است.

وی اضافه کرد: در کنار توجه به این مهم در سفرهای استانی ریاست جمهور بیش از هزار میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل فضاهای ورزشی آموزش و پرورش پیش بینی اعتبار شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: حمایت دولت از تعلیم و تربیت و تحقق ساحت زیستی و بدنی که پیشران سایر ساحت‌هاست جای تقدیر دارد لذا در کنار توجه به سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی دانش‌آموزان به مقوله سلامت معلمان نیز توجه شد برای توجه به این مهم بعد ۱۴ سال مسابقات ورزشی فرهنگیان با حضور ۱۴۰ هزار معلم اجرا شد.

وی ادامه داد: نیاز است در اجرای سیاست ملی تحول آموزش و پرورش و ایجاد سلامت و سیاست کلی تحول در خانواده، موضوع خانواده محوری مورد مورد تأکید باشد. تلاش شد این هیجان و شادابی ایجاد شود تا مهر بانشاطی داشته باشیم.

ستاری فرد گفت: جامعه خانواده محور و مشارکت آنان در فعالیت‌های ورزشی و در فرایندهای تربیتی یکی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش بود. همچنین مردمی سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش، تربیت محوری و ایجاد پیوست‌های فرهنگی از دیگر سیاست‌های آموزش و‌ پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و‌ پرورش بیان کرد: مزین شدن فعالیت‌های ورزشی به نام شهدا نشان از توجه به مقوله تربیت و فرهنگ‌سازی است. 
وی اضافه کرد: ان‌شاءالله در طول سال تحصیلی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم درس تربیت بدنی را کیفیت بخشی کنیم و به سلامت روحی، جسمی و روانی دانش‌آموزان توجه داشته باشیم؛ همچنین طرح شهید طوقانی را در راستای اجرای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی به عنوان ورزش صبحگاهی دنبال می‌کنیم و تلاش داریم در مهر امسال در ۶ استان این طرح را دنبال کنیم تا به تحقق اهداف ساحت زیستی و بدنی و تربیت تمام ساحتی دست یابیم.

* تأکید بر ایجاد فضای گروهی و خانوادگی برای رشد و تعالی دانش‌آموزان

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و معلم به ویژه شهیدان رجایی، باهنر و شهید بهشتی، اظهار کرد: نوجوانان این کشور، چشم و چراغ ملت و امید و آینده سازان کشور هستند. عمده مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب نیز نوجوانان و جوانان هستند.

وی اضافه کرد: معتقدیم به عنوان یک دستگاه فرهنگی و رکن رکین دستگاه‌ها، باید زمینه رشد و تعالی دانش‌آموزان را فراهم و فضای مطلوب را برای تعالی دانش‌آموزان ایجاد کنیم. اگر این فضا گروهی و خانوادگی باشد شرایط مهیاتر خواهد بود‌.

کریمیان ادامه داد: جشنواره امروز برای اولین بار با ابتکار معاونت تربیت‌بدنی و سلامت برگزار می‌شود؛ در مرحله اول در هفته گذشته در خدمت مادران و دختران بودیم و امروز در خدمت پدران و پسران هستیم. این جشنواره در راستای اجرای منویات رهبری و مطالبات ایشان است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بارها در تأکیدات ایشان شنیدیم که بر خانواده و تحکیم و تقویت بنیان خانواده تأکید داشته‌اند و ما نیز در راستای تأمین این تأکید بزرگ گام بر می‌داریم.

وی با بیان اینکه از این فرصت به عنوان رویداد ورزشی استفاده می‌کنیم تا سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج پیدا کند‌. به موضوع شادابی و نشاط در جامعه نیز توجه داریم، گفت: کشف استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان نیز مورد تأکید است چراکه بسیاری از ورزشکاران در این گونه مسابقات کشف شدند. 

کریمیان ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد تعلیم و تربیت درصدد است که زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم کند و توانمندی‌های دانش‌آموزان را به منصه ظهور برساند و هویت اسلامی ایرانی آنان را شکل دهد‌.

وی اضافه کرد: موضوع خانواده جایگاه ویژه ای دارد زیرا قبل از اینکه دانش‌آموز وارد مدرسه می‌شود، مهم‌ترین نهاد تربیتی، خانواده است؛ وقتی بین مدرسه و خانواده پیوند اساسی ایجاد کنیم, فرصت‌های تربیتی نیز فراهم می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: این جشنواره یک فرصت تربیتی است. یکی از مباحث زیست بوم کرونا عدم تحرک و فعالیت بود اما اکنون با اهتمام ویژه دولت و کنترل کرونا، امروزه می‌توانیم این چنین جشنواره‌ها را برگزار کنیم و اول مهر شاهد بازگشایی پرشکوه مدارس هستیم‌.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهید طوقانی پهلوان ورزش زورخانه‌ای تقدیر شد و از تابلوی افتتاح مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در بخش پدران و پسران رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه