سند تمامی بناهای تاریخی زرندیه تک برگی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه گفت: اسناد تمامی بناهای تاریخی شهرستان تعیین تکلیف و تک برگی شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک به نقل از میراث فرهنگی زهرا رنجبر اظهار کرد: سه بنای تاریخی مجهول‌المالک ملی در حوزه شهرستان زرندیه از اراضی میراث فرهنگی این شهرستان  شناسایی و ضمن تعیین دقیق حدود اربعه، اسناد تک برگی آنها هم دریافت شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه این اقدامات را با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی و عرصه و حریم دانست و افزود: وضعیت دقیق مکانی اراضی یادشده که عمدتا در سال‌ها و دهه‌های گذشته مورد تملک میراث‌فرهنگی قرار گرفته بود، نامعلوم بود.

رنجبر با اشاره به ثبت و تک برگی کردن  سند کاروانسرای خشکه رود، یکی از مهمترین اثر تاریخی استان، ادامه داد:‌ با توجه به دستورالعمل‌ها می‌بایست همه اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی به اسناد تک برگی بدل شود؛ که در این باره واحد حقوقی متولی اجرای آن شد.
وی افزود:  بزرگترین مزیت این کار تثبیت مالکیت دولت بر اراضی این حرایم است که پیش از این حدود اربعه آن مشخص نبود و با این اقدام امیدواریم بتوانیم در آینده برای عرصه‌های دیگر مجموعه‌های ملی و جهانی موجود در شهرستان اقدام حقوقی مناسبی صورت دهیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه