آغاز پروازهای عتبات از ترمینال سلام/ مشارکت 14 ایرلاین داخلی و خارجی‌ در پروازهای اربعین

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: پروازهای عتبات و زیارتی به ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شد و امروز 20 پرواز رفت و برگشت به عتبات داریم.

سعید چلندری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، درباره انجام پروازهای اربعین توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اظهار داشت: طبق تقاضایی که شرکت‌های هواپیمایی ارائه داده‌اند 14 شرکت هواپیمایی شامل 12 شرکت داخلی و دو شرکت عراقی فلای‌بغداد و العراقیه پروازهای اربعین امسال را انجام می‌دهند که البته پروازهای فوق‌العاده این دو شرکت هواپیمایی عراقی نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه پروازهای اربعین به نجف و بغداد خواهد بود، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی عراقی برای انجام پرواز به بغداد مشکلی ندارند اما شرکت‌های داخلی به فرودگاه نجف پرواز می‌کنند و طبق تقاضا درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز پذیرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه فقط شرکت‌های هواپیمایی چابهار و تهران‌ایر تقاضای پروازهای اربعین نداده‌اند گفت:‌ همه شرکت‌هایی که از سوی سازمان هواپیمایی مجوز انجام پرواز خارجی دارند، تقاضای انجام پرواز اربعین داده‌اند.‌

* پیش‌بینی انجام روزانه 110 پرواز‌ اربعین در فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: از بامداد امروز پروازهای عتبات و زیارتی به ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شد، امروز 20 پرواز رفت و برگشت به عتبات داریم و پیش‌بینی می‌کنیم بر اساس تقاضای شرکت‌های هواپیمایی در ایام پیک پروازهای اربعین روزانه 110 پرواز شامل 55 پرواز رفت و 55 پرواز برگشت داشته باشیم.

چلندری اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که روزهای 22 تا 26 شهریور ماه پیک پروازهای اربعین خواهد بود.

* 120 هزار صندلی پرواز در ایام اربعین

وی افزود: برای بازه زمانی 15 تا 30 شهریور امسال 60 هزار صندلی پرواز به صورت یکطرفه و 120 هزار صندلی پرواز به صورت دو طرفه پیش‌بینی شده است.

* قیمت بلیت پروازهای اربعین شرکت‌های عراقی نزدیک به 9 میلیون تومان

چلندری درباره قیمت بلیت پروازهای العراقیه و فلای‌بغداد توضیح داد:‌قیمت‌گذاری 6 میلیون تومانی بلیت پروازهای اربعین صرفا برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی است، شرکت‌های العراقیه و فلای‌بغداد چون سوخت با رقم بالاتری دریافت می‌کنند هزینه بالاتری دارند از سوی دیگر تخفیفاتی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی در فرودگاه‌های کشور است، فقط به شرکت‌های داخلی اختصاص یافته است تا نرخ بلیت آنها به 6 میلیون تومان برسد اما شرکت‌های خارجی این تخفیفات را ندارند و رقم پروازهای اربعین العراقیه و فلای‌بغداد حدود 9 میلیون تومان خواهد بود.

* زوار اربعین حتما بلیت رفت و برگشت تهیه کنند

وی به زوار اربعین توصیه کرد:‌ زوار حتماً‌ بلیت رفت و برگشت تهیه کنند چون در فرودگاه‌های نجف و بغداد تهیه بلیت برگشت مشکل است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود:‌ زوار توجه کنند که در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ امکان صدور بلیت نیست.

چلندری افزود:‌ زواری که پیش از 12 شهریور به عتبات اعزام شده‌اند چون از ترمینال یک فرودگاه امام اعزام شده‌ بودند خودروهایشان در پارکینگ ترمینال یک پارک شده است، اما در پرواز برگشت به ترمینال سلام اعزام می‌شوند در این راستا اتوبوس رایگان برای انتقال زوار به پارکینگ ترمینال یک فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: امیدواریم و تلاش می‌کنیم بهترین خدمات در بازه زمانی 15 تا 30 شهریور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌  به زوار اربعین ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه