ناوهواپیمابر بومی هند به آب انداخته شد+فیلم

اولین ناوهواپیمابر هند ساخت داخل این کشور، طی مراسمی با حضور «نارندرا مودی» نخست‌وزیر به آب انداخته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، هند با به آب انداختن اولین ناوهواپیمابر خود، به جمع کشورهایی در جهان اضافه شد که توانایی ساخت چنین ناوهایی را دارند.

منابع رسانه‌‌ای از هند خبر دادند، طی مراسمی با حضور «نارندرا مودی» نخست‌وزیر این کشور رسما از اولین ناو هواپیمابر بومی هند رونمایی و این ناو به آب انداخته شد. هزینه ساخت این ناو 2.5 میلیارد دلار اعلام شده است.

 

«نشنال نیوز» گزارش داد، ساختن ناو «ویکرانت» که در زبان هندی به معنای «شجاعت» است، ۱۳ سال طول کشید و قرار است در عرشه آن ۱۶۰۰ خدمه و ۳۰ هواپیما مستقر شوند.

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در مراسم به آب انداختن ناوهواپیمابر بومی و ۴۵ هزار تُنی در سواحل «کوچی» در جنوب این کشور، ساختن این ناو را «نماد استثنایی اتکای هند به خود» توصیف کرد.

 

 

وی ادامه داد: «این نمادی از پتانسیل بومی، منابع داخلی و مهارت‌های بومی است و فولاد نصب شده در این پایگاه هوایی (ناو هواپیمابر) نیز بومی است».

نارندرا مودی افزود: «امروز هند به فهرست کشورهایی که قادر به ساختن چنین کشتی‌های غول‌پیکری هستند، وارد شده است. ویکرانت اعتماد جدیدی (به هند) برانگیخته است. ویکرانت، بزرگ، متمایز و خاص است. ویکرانت فقط یک کشتی نیست بلکه گواهی بر کار سخت، استعداد و تعهد هند در قرن بیست و یکم است».

 

با به آب انداختن اولین ناو هواپیمابر بومی هند، این کشور به جمع دارندگان ناوهای هواپیمابر اضافه شد. تا پیش از این آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و فرانسه در این فهرست قرار داشتند.

رونمایی از ناوهواپیمابر بومی هند با واکنش «دنیس آلیپوف» سفیر روسیه در هند روبرو شد. او که کشورش روابط خوبی با هند دارد، از این اتفاق استقبال کرد و گفت: «جهان به یک هند فوق‌العاده قوی نیاز دارد».

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه