شهیدی که پرچم گنبد امام حسین (ع) را با خونش رنگین کرد+عکس

طلبه شهید محمدجواد روزی‌طلب از وقتی به جبهه رفته بود در واحد تبلیغات فعالیت می‌کرد. نقاشی‌های او در دیوارهای خرمشهر و قرارگاه را هنوز برخی رزمندگان به یاد دارند. در آخرین لحظات عمرش آرزویی را مطرح کرد که همان لحظه برآورده شد!

به گزارش گروه حماسه و مقاومت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، طلبه شهید محمدجواد روزی‌طلب از دوران کودکی بدون اینکه پیش استاد یا معلمی رفته باشد، نقاشی می‌کشید. وقتی هم جنگ تحمیلی شروع شد، به بخش تبلیغات جبهه رفت و زمانی که منطقه آرام بود، کارهای فرهنگی و هنری انجام می‌داد. البته موقعی هم که عملیاتی شروع می‌شد به میدان رزم می‌رفت.

بیش‌تر رزمندگان آثاری از نقاشی‌های او را در دیوارهای خرمشهر، نمازخانه‌ها و قرارگاه‌ها دیده و یا صدای روضه و مداحی‌هایش را نیز شنیده‌اند که با چه حزنی السلام علیک یا اباعبدالله زیارت عاشورا را می‌خواند.

اما آنچه نام زیبای محمدجواد روزی‌طلب را بر تارک شهدای دفاع مقدس نمایان می‌کند،‌ به لحظات پایانی عمر این شهید مرتبط است:

دوستش به فرمانده مقر قول داده بود تصویری از بارگاه امام حسین (ع) را همراه با سلام به حضرت (ع) بکشد. در آن زمان، محمدجواد در تبلیغات لشکر بود و کارهای نقاشی با او بود. نزدیک غروب وقتی محمدجواد بارگاه امام حسین (ع) را کشید، خطاب به دوستش با اشاره به پرچم کنار گنبد گفت: حیف است، این پرچم باید قرمز خونی رنگ بشود!

هنوز جمله محمدجواد تمام نشده بود که صدای سوت خمپاره پیچید. ترکشی بزرگ به پیشانی محمدجواد بوسه زد و خون سر محمد جواد بر بالای گنبد، درست در محل پرچم پاشیده شد و خواسته شهید برآورده شد.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

طلبه شهید محمدجواد روزی طلب در سال ۱۳۴۲ در شیراز به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا مقطع هنرستان در شیراز گذراند. سپس برای کسب علوم دینی به حوزه علمیه رفت. با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و سرانجام در عملیات فاو در تاریخ ۱۲ اسفندماه ۱۳۶۴به شهادت رسید.

در ادامه تصاویری از طلبه شهید محمدجواد روزی‌طلب می‌آید:


طلبه شهید محمدجواد روزی‌طلب

 


شهید محمدجواد روزی‌طلب

 


شهید محمدجواد روزی‌طلب؛ سومین نفر از سمت راست

 


شهید محمدجواد روزی‌طلب؛ اولین نفر از سمت راست

 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه