انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی در اختتامیه «طرح حامیم» نوید اتفاقات خوب و خبرهای امیدبخشی را به مردم استان داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در آیین اختتامیه طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) استان اظهار کرد: با اتمام کرونا و از سرگیری برنامه‌های حضوری دانشگاه‌ها، دانشجویان می‌توانند نقش مؤثری در هدف‌گذاری برنامه‌های دانشگاه‌ها داشته باشند.

وی برگزاری این دوره‌ها را در توانمندسازی استعدادهای دانشجویان و به روز کردن آنان مؤثر خواند و گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره‌ها تبیین اولویت‌های نظام و آشنایی دانشجویان همسو، ولایی، همفکر و ارزشی با یکدیگر است.

استاندار خراسان جنوبی به تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم پرداخت و اضافه کرد: در یک سال اخیر استقرار دولت مردمی شاهد حرکت‌های جهشی و انقلابی فراوانی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم.

قناعت افزود: در جنگ تفسیرها و روایت‌ها که هر کس بر اساس منافع صنف، جناح و تفکر خاص خود، رویدادها را تفسیر می‌کند، تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی کار همه به ویژه جوانان است.

وی با بیان اینکه جریان انقلاب در تبیین دستاوردهای کشور ضعیف عمل می‌کند، تصریح کرد: کارهای بسیار بزرگی در سال‌های گذشته در کشور معطل مانده، اما در همین یک سال ماهواره پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت، یا این که کمتر از یک سال با سفر رئیس جمهور به خوزستان، فاز یک مجتمع آبرسانی غدیر افتتاح شد در حالی که این مهم بیش از دو دهه به عنوان مطالبه لاینحل مردم خوزستان مطرح بود.

استاندار خراسان جنوبی تشریح کرد: دولت قبل خرید واکسن را به الحاق کشور به FATF گره زده بود، آن زمان مطالبه عمومی تأمین واکسن بود، اما امروز دغدغه ما رساندن آمار واکسیناسیون دوز اول، دوم و سوم به 100 درصد است.

قناعت با تأکید بر این که جراحی اقتصادی یکی از کارهای بزرگ دولت است، عنوان کرد: هر ساله بخش مهمی از منابع کشور به یارانه اختصاص می‌یافت و تنها یک سوم آن به جامعه هدف می‌رسید و اگر جراحی اقتصادی انجام نمی‌شد کمتر از یک دهه دیگر باید همه منابع در اختیار را به یارانه‌ها تخصیص می‌دادیم.

وی افزود: در دولت‌های قبل پول بدون پشتوانه چاپ می‌شد و طبق آمار بانک مرکزی از فروردین 1392 هر روز شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم، اما برای اولین بار بعد از 9 سال در تیرماه 1401 سیر نزولی کاهش ارزش پول ملی متوقف شد، زیرا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به رئیس جمهور دستور دادند که پول بدون پشتوانه چاپ نکنند و ما امروز شاهد تأثیرات آن هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که بحث امید و نشاط از مواردی است که همواره مدنظر مقام عظمای ولایت(حفظه الله) قرار دارد، خاطرنشان کرد: برخی از سیاسیون و خواص در سطوح ملی به بن بست رسیدن کشور را القاء می‌کنند در حالی که امروز در هر جای دنیا هر تصمیمی بخواهند اتخاذ کنند، نقش جمهوری اسلامی ایران در آن کاملاً مشخص است.

قناعت ابراز کرد: یکی از راه هایی که ما می‌توانیم متوجه شویم که جمهوری اسلامی پرشتاب در حال حرکت بوده، دیدن کارهای بزرگ داخل کشور و در کنار آن عکس‌العمل‌های دشمن است.

وی با ذکر این نکته که در همین مدت کوتاه کارهایی که جزو دغدغه‌های اصلی و مهم مردم استان است، پیگیری شده، بیان کرد: راه آهن بیرجند- قاین- یونسی که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده از جمله این موضوعات است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که دانشجویان باید در موضوعات کلان مطالبه گر باشد باشند، متذکر شد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جوان گرایی تأکید دارند لذا در برخی از پست‌های کلیدی باید جوان ها مسؤولیت قبول کنند.

قناعت افزود: از موضوعات کلان کشوری و استانی که در استان مورد توجه می باشد، جاده‌ها، راه‌ها، جوان‌گرایی، استقرار نیروهای انقلابی در مسند امور، آبرسانی و غیره است.

وی یادآور شد: در سفر مقام عظمای ولایت به جنوب خراسان در تقریباً 25 سال پیش جابه‌جایی پادگان 04 مصوب شد که تا این لحظه انجام نشده اما به‌طور جدی پیگیری شد و با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار بیرجند و فرماندهان ارتش در حال حل شدن است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی استان موضوع خشکسالی است بنابر این به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان خواهیم بود و ضمن آنکه طرح انتقال آب از دریای عمان نیز در حال پیگیری است.

قناعت خاطرنشان کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از موضوعات مهم توجه به حل مشکل مسکن است بنابر این تأمین مسکن اقشار متوسط و متوسط به پایین در دستور کار دولت قرار دارد و پیرو آن در استان ما نیز سالانه ده هزار مسکن و در طول 4 سال 40 هزار مسکن باید ساخته شود که در بیرجند این مهم در یکی از بهترین نقاط شهر (در زعفرانیه) در حال اجرا است.

وی تأکید کرد : دانشجویان باید به عنون سرباز نظام، ولایت و کشور در حد خود نقش آفرینی نموده و از نظام و انقلاب دفاع کنند.

در پایان این مراسم با حضور استاندار از دانشجویان و اساتید برتر این طرح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/4905/س

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه