گلایه رئیس شورای شهر سمنان از میراث فرهنگی

رئیس شورای شهر سمنان گفت: شهر سمنان به آنچه شایسته میراث فرهنگی خود است، نرسیده و با آن فاصله دارد و بیش از این برازنده حمایت و توجه است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سمنان، علی همتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان صبح امروز در جمع شماری از مسؤولان میراث‌فرهنگی کشور و استان سمنان اظهار کرد: از نخستین اقدامات اعضای شورای اسلامی شهر سمنان دوره ششم پس از انتصاب معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، دعوت از وی برای بازدید از خانه تاریخی طاهری (هتل اسفنجان) و تأکید بر لزوم حمایت و همکاری با سرمایه‌گذار این طرح بود.

وی از مدیرعامل صندوق احیای آثار تاریخی، خواست تا بازدید از بافت تاریخی شهر سمنان را در دستور کار قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان بیان کرد: شهر سمنان، خانه‌ها و اماکن قدیمی و تاریخی بسیاری در بافت خود جای داده است که هر کدام ظرفیت احیا دارند و شهرداری سمنان نیز بازسازی تعداد بسیاری از این خانه‌های قدیمی را در بافت انجام داد.

همتی تأکید کرد: نظام سنتی تقسیم آب سمنان بیش از 700 سال قدمت دارد و با آنکه شیوه این نوع آبیاری در رده آیین معنوی به ثبت ملی رسیده؛ اما این ظرفیت برای به ثبت رسیدن جهانی آن کاملاً مهیاست، زیرا هنوز روزانه به همان روش کشاورزان از این شیوه برای تقسیم آب استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: به‌زودی آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان که سال‌ها از خواسته‌های مردمی بود نیز در مرکز شهر انجام می‌شود و امیدواریم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به‌زودی به سمنان سفر کند و بیش از پیش با ظرفیت‌های تاریخی شهر سمنان آشنا شود.

رئیس شورای شهر سمنان گفت: شهر سمنان به آنچه شایسته میراث فرهنگی خود است، نرسیده و با آن فاصله دارد و بیش از این برازنده حمایت و توجه است.

انتهای پیام/74002/م/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه