بنیاد برکت به مهارت‌آموختگان روستایی وام می‌دهد

دوره‌های مهارت‌آموزی دارای بازار کار ویژه روستائیان در استان سمنان برگزار شده و بنیاد برکت هم برای مهارت‌آموختگان روستایی تسهیلات اختصاص داده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شاهرود، سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان صبح امروز در بازید از کارگاه مهارتی پایگاه بسیج و یک کارگاه متعلق به مهارت‌آموخته کارآفرین در قلعه‌نو خرقان، از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی دارای بازار کار و نیز اختصاص تسهیلات بنیاد برکت برای کارجویان و مهارت‌آموختگان این روستا خبر داد.

وی با بیان اینکه روستای قلعه‌نو خرقان به‌عنوان روستای هدف گردشگری در استان سمنان و کشور مطرح است، گفت: باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده و در بازار نفوذ کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه بازار در زمینه‌های پوشاک و صنایع غذایی رو به توسعه است، گفت: دهیاری روستا باید با همکاری پایگاه بسیج، فرصت‌های مطلوب بازار را شناسایی و در نیازسنجی‌ها به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان اعلام کند تا برنامه‌ریزی دوره‌های مهارتی به‌گونه‌ای هدفمند و اثرگذار صورت پذیرد.

شاهچراغ یادآور شد: دریافت تسهیلات توسط مهارت‌آموزان و مهارت‌آموختگان قبل از پیدا کردن بازار مناسب خطاست و مهارت‌آموختگانی که بازار فروش محصولات و ارائه خدمات خود را یافته‌اند، برای دریافت تسهیلات بنیاد برکت از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود معرفی خواهند شد.

وی ضمن بازدید از کارگاه یکی از مهارت‌آموختگان کارآفرین روستای قلعه‌نو خرقان که در زمینه میناکاری رو سفال فعالیت می‌کند، گفت: به‌منظور از حمایت از روستاییان علاقه‌مند به این حرفه و با توجه به عملکرد مطلوب این مهارت‌آموخته، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را در این کارگاه به اجرا درخواهیم آورد تا ضمن توانمندسازی کارجویان علاقه‌مند به این حرفه، با نفوذ در بازار، زمینه درآمدزایی برای آنان فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان به همراه سحر قهرمان‌فرد، معاون آموزش این اداره کل و نیز فاطمه زهرابی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود و چند تن از کارشناسان، ضمن بازدید از کارگاه مهارت‌آموزی پایگاه بسیج قلعه‌نو خرقان، با اعضای این پایگاه و بانوان متقاضی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این بازدید، اعضای پایگاه بسیج و جمعی از بانوان حاضر با بیان مشکلات خود در حین و پس از فراگیری آموزش‌های مهارتی، عدم وجود بازار مناسب برای ارائه محصولات و خدمات را به‌عنوان مهم‌ترین معضل خود عنوان کردند.

در این بازدید، مقرر شد تا برنامه‌ریزی لازم برای اجرای دوره‌هایی نظیر بازاریابی، مدیریت فضای کسب‌وکار و برندسازی به‌منظور توانمندسازی مهارت‌آموختگان روستای قلعه‌نو خرقان توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود صورت پذیرد.

انتهای پیام/74002/م/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه