لزوم تهیه پیوست فرهنگی در طرح‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای طرح‌های مختلف خود پیوست فرهنگی تهیه کرده و به دنبال تحقق آن باشند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در اختتامیه جشنواره شهید رجایی در محل تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان‌ و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته دولت و نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد: یکی از راه‌های ابراز ارادت به فرد این است که خانواده و فرزندانش را مورد احترام و تکریم قرار دهیم و این قاعده کلی در خصوص پیامبر اکرم(ص) نیز صدق می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان بیان داشت: اگر قرار است به پیامبر اکرم(ص) ارادت داشته باشیم یکی از راه‌های آن ابراز محبت و مورد احترام قرار دادن اهل بیت(ع) است.

آیت‌الله محامی گفت: باید جدای از ارزیابی‌های سازمانی ابتدا خود ارزیابی‌ داشته باشیم زیرا ممکن است مردم از خدمت صادقانه ما با خبر نشوند اما مهم است که خدا به خوبی دیده و مزد می‌دهد و در دادگاه قضاوت الهی نیاز به شاهد نبوده و شاهد ماجرا خود در منصب قضاوت حضور داشته و به قضاوت می‌پردازد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: ما برای کسب توفیق در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اداری، امنیتی و غیره نیاز به فرهنگ‌سازی داریم زیرا آنچه اساس و پایه کار بوده و به کار انسان جهت می‌دهد فرهنگ است و برای پیشرفت جامعه باید روی پیشرفت فرهنگ کار کنیم. 

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای تمامی کارها باید پیوست فرهنگی تعریف کرد، افزود: فرهنگ عمومی جامعه فرهنگ خاص خودش را دارد و برای اینکه در فعالیت های روبنایی موفق باشیم باید برای فرهنگ که زیربنا است تلاش کنیم.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: در این جهت تنها تلاش دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ کافی نیست  و همه دستگاه‌ها باید برای امورات مختلف خود پیوست فرهنگی تعریف و در آن جهت تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تقدیر از برگزاری جشنواره شهید رجایی بیان کرد: برگزاری اینچنین جلساتی در راستای فرمایش امیرالمومنین علی (ع) است که در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می فرمایند؛ کسی که خوب کار می کند و کسی که خوب کار نمی کند در نزد تو یکی نباشد و باید از کسانیکه کارهای ویژه انجام می دهند تجلیل شود تا دیگران نیز ببینند و کارهای ویژه انجام دهند.

انتهای پیام/3139

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه