دادگستری کردستان بدون اغماض با فساد و ترک‌فعل برخورد خواهد کرد/رفع تصرف بیش از ۱۴۰۰ هکتار اراضی ملی در کردستان

رئیس‌کل دادگستری کردستان اذعان کرد: با شروع بکار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کردستان، دستگاه قضایی در پیشگیری، نظارت و برخورد با زمین‌خواری و ترک‌فعل دستگاه‌ها و مسوولان، اغماض و مسامحه‌کاری نخواهد داشت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان صبح امروز در جلسه رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان کردستان اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌های اولی است که این سامانه را افتتاح می‌کند.

وی گفت: بحث جرم، تخلف و مفاسد در هر حوزه‌ای به تناسب متاثر از پیشرفت تکنولوژی و فناوری است.

رئیس کل دادگستری کردستان تاکید کرد: در بحث کشف جرائم، تخلفات و نظارت و تعقیب و پیشگیری و برخورد باید به تناسب از این فناوری ‌بهره بگیرد تا موفق شود.

حسینی یکی از اقدامات موثر در پیشگیری را سامانه پنجره واحد مدیریت زمین عنوان کرد.

به گفته وی، کردستان یک استان خاصی از نظر وضعیت جغرافیایی و از جهت محدودیت زمین با کاربری مسکونی و هم بستر اراضی ملی، منابع طبیعی و اوقافی گسترده است و افراد سودجو و متعرض از این وضعیت هر آن سوءاستفاده می‌کنند و احتمال دارد تعرضاتی به اراضی ملی داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بر نظارت بر اعطای مجوزها و واگذاری‌ها تاکید کرد.

حسینی ابراز کرد: دستگاه اجرایی اقدامات خوبی انجام داده‌اند و شاید گاهی کم‌کاری و ترک فعل هم شده است که تذکراتی داده شده اما موضوع کمبود نیرو مطرح که با این سامانه بیشتر مسائل برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در حوزه‌های پیشگیری و نظارت در طول دو ساله اخیر اقدامات خوبی از باب حقوق عامه در کردستان انجام شده است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان اذعان کرد: با شروع بکار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کردستان، دستگاه قضایی در پیشگیری، نظارت و برخورد با زمین‌خواری و ترک‌فعل دستگاه‌ها و مسؤولان، اغماض و مسامحه‌کاری نخواهد داشت.

حسینی گفت: دستگاه قضایی کردستان با پایش درخواست‌های مجوز و استعلامات و هماهنگی‌های بین‌دستگاهی، با هر گونه تخلف و فساد برخورد خواهد کرد.

وی در پایان سخنانش یادآوری کرد: در سال گذشته و پنج ماهه امسال یک هزار و ۱۴۴ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شده و تثبیت اراضی ملی با همت اداره‌کل ثبت و منابع طبیعی استان انجام شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/س

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه