پای هنر انقلاب به سالن‌های ارشاد کهگیلویه و بویراحمد باز شد/نمایش رشادت‌های شهید زبیر بخشیان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تولید و اجرای هر اثر نمایشی برای شهدای استان حمایت می‌کنیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج امین درخشان در حاشیه اجرای نمایش «سرو سَهی» که به رشادت های «شهید مصطفی زبیر بخشیان» از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویر احمد پرداخته بود گفت: جایگاه ممتاز استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت دفاع مقدس به وجود سرداران و رزمندگان بزرگی مثل شهید زبیر بخشیان رقم خورد و این سرزمین مهد پرورش دلیرمردانی بود که عزت امروز ما حاصل رشادت های آن عزیزان است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ ایثار و شهادت را از فرهنگ های غالب این استان عنوان کرد و افزود: در تولیدات فرهنگی و بویژه هنری باید بیش از این به نقش و جایگاه شهدا و رزمندگان استان پرداخته شود و این مهم از رسالت های مهم حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه از هر اثر تولیدی تئاتر و نمایشی که حاصل شخصیت و رشادت های شهدای استان باشد حمایت خواهیم کرد گفت: شهدای استان با نقش و جایگاه ممتازی که در هشت سال دفاع مقدس داشتند ظرفیت تولید آثار فاخر هنری دارند که شایسته توجه است. 

وی با تقدیر از کارگردان و تهیه کننده و همه هنرمندانی که نمایش سرو سهی را تولید کردند گفت: شاهد اجرای یک اثر کاملا ارزشی و دفاع مقدسی بودیم و وقتی در حین اجرای این نمایش خانواده شهید بخشیان تجدید خاطره ای از شهید عزیز خود کردند و بخوبی مخاطب با این کار ارزشی ارتباط برقرار کرد تاثیر هنر انقلابی و ارزشی را بیشتر از زمانی به عینه شاهد بودیم که برای ما در حوزه هنر افتخار بزرگی است که به شهیدان استان خدمتی کرده باشیم.

 منا رحمت‌پور کارگردان گروه هنری سرو سَهی در سومین روز اجرای نمایشی به یاد شهدا گفت: با ۲۳ بازیگر بومی از صفر شروع کردیم و با تلاش شبانه روزی برای رسیدن به هدف مقدسمان که همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است گام برداشتیم و این مهم یعنی آشنایی نسل جوان و پر مشغله امروزی با ارزش‌های دفاع مقدس، میسر نمی‌شود مگر حمایت مسئولین مرتبط در این حوزه را داشته باشیم.

وی گفت: کار در زمینه دفاع مقدس و شهدا نیاز به ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاصی دارد و ما سعی کردیم از تکلف ها بپرهیزیم و ارتباط تنگاتنگی با مخاطب برقرار کنیم. 

این کارگردان گفت: صمیمانه از حمایت های دکتر درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر رئوف مدیرکل صدا و سیمای استان تشکر می کنم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مثل یک فرد بی‌ادعا بسیجی وار کنار ما بودند و نوید حمایت های او از گروه تئاتر سرو سَهی ما را برای ادامه راه امیدوارتر کرد.

 حمیدرضا رحمت پور تهیه کننده گروه نمایشی سرو سهی هم در روز سوم اجرای نمایش عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب دغدغه مند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هستند بر ما واجب است برای آشنایی نسل جوان با رشادت ها و دلیر مردی های شهدای والامقام تلاش کنیم.

وی گفت بجای شعار دادن صرف باید عمل کرد و ما نیازمند حمایت متولیان فرهنگ هستیم، لذا از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حمایت‌های بی دریغ صمیمانه قدردانی می کنیم از آن جهت که به جای شعار دادن عمل کردند، و این قوت قلبی است برای گروه ما و همه آن‌هایی که در این عرصه خطیر گام بر می‌دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه