طرح ویژه صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از کسب و کارهای خرد/ بازگشت به چرخه تولید ۱۵ واحد اقتصادی در مازندران

مدیر امور شعب صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت: طرح یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی در استان پیگیری و در حال اجرا است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان ساری، محمدرضا حاتمی مدیر امور شعب صندوق کارآفرینی امید مازندران در دفتر آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد مازندران حضور پیدا کرده و به سوالات خبرنگار این رسانه پاسخ داد.

وی با اعلام اینکه صندوق کارآفرینی امید حامی کسب و کارهای خرد و کوچک است،گفت: در دولت سیزدهم برنامه‌های مناسبی برای صندوق تعریف شده است.

مدیر امور شعب بانک کارآفرینی امید مازندران، اضافه کرد: ساختار صندوق در این دولت اصلاح شده و اختیارات ویژه استانی ارائه شده و این خودش زمینه تسهیل و رفع موانع را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: مدیران استانی اختیار پیدا کردند که تا سقف مشخصی تسهیلات را در مصوب کنند؛ همچنین یکی از ماموریت‌های صندوق احیا واحدهای اقتصادی راکد و نیمه‌فعال کشور است.

حاتمی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۵ هزار واحد اقتصادی راکد در کشور قرار دارد که مقرر شد که این صندوق زمینه تامین اعتبار هزار واحد را فراهم کند در استان مازندران ماموریت پیدا کردیم که ۱۵ واحد اقتصادی راکد مورد حمایت قرار دهیم که اقدامات لازم انجام شده و این واحدها به چرخه تولید پیوستند.

وی اضافه کرد: برای احیا واحدهای اقتصادی در استان مازندران تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که با رونق این واحدها زمینه خنثی‌سازی تحریم‌ها فراهم می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران در پاسخ به این سوال که در احیا واحدها چه مجموعه‌های مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: شناسایی واحدهای نیمه فعال و راکد در برنامه کاری قرار داشته، برخی از واحدها به دلیل اقتصادی ممکن است از چرخه خارج شدند اما توانمندی لازم برای فعالیت را داشته و نیاز به سرمایه در گردش دارند.

وی اضافه کرد: با ارائه به موقع تسهیلات جلوی تعطیلی واحدها را هم گرفتیم و زمینه تثبیت اشتغال افراد فراهم شده است.

حاتمی در پاسخ به این سوال که در بحث اشتغال خرد چه اقداماتی انجام شده، گفت: از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی دریافت کردیم و از ابتدای دولت سیزدهم بنا را گذاشتیم بر شناسایی مزیت‌های روستایی در استان مازندران و بیش از ۱۰۰ روستا شناسایی و هدف‌گذاری شده و تسهیلات برای ۴۰ روستا پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: طرح یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی در استان پیگیری و در حال اجرا است، طرح روستا یک محصول در خرماکلا، کرکاس، عباس آباد، وازیک محمودآباد و جنت رودبار اجرایی شده و بر اساس برنامه می‌توانیم تعداد روستاهای بیشتری را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران، ادامه داد: علاوه بر این از محل عاملیت تبصره ۱۸ را داشتیم که اواخر سال گذشته به ما ابلاغ شده و در سال جاری جذب شده است.

وی تعداد ایجاد اشتغال شده در سال جاری را حدود ۳ هزار شغل به صورت مستقیم در استان اجرا شده است.

حاتمی میزان مطالبات ما از افراد وام گیرنده را زیر دو درصد اعلام کرد و گفت: با پرداخت اقساط وام‌های خرد و کوچک ما نسبت به وام‌های کلان به روزتر است.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه