میزان بدهی شهرداری نهاوند به حداقل تراز چند سال اخیر رسیده است

شهردار نهاوند گفت: میزان بدهی به حداقل تراز در چندین سال اخیر رسیده است به گونه‌ای که ما امروز هیچ بدهی بیمه‌ای چه به کارگران و چه به شرکت‌های بیمه نداریم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، مجید یوسفی‌نوید صبح امروز نشست خبری با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده برای کسی بدهی ایجاد نکنیم اظهار کرد: بخش عمده این کار از طریق صرفه‌جویی در هزینه‌ها، وصول مطالبات شهرداری، استفاده از ظرفیت‌های درآمدزایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای درآمدهای پایدار تحقق یافته است.

وی از رشد بودجه سال جاری و تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته بودجه شهرداری نهاوند ۸۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که نه تنها به طور ۱۰۰ درصد تحقق یافت بلکه بدون اینکه زمینی به فروش برسد میزان هزینه شده بودجه سه رقمی شد.

شهردار نهاوند در ادامه توجه به مناطق و محلات محروم شهر را یکی از اولویت‌های شهرداری نهاوند برای عمران شهری عنوان کرد و گفت: توجه به مناطق محروم و آسفالت معابر از برنامه‌های ما طی یک سال گذشته برای عمران شهری بوده که در این زمینه احداث پارک‌های محلی از عمده‌ترین آنها بوده است.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته عملیات اجرایی چند پارک محلی در مناطق محروم شهر نهاوند آغاز شد که تا کنون دو پارک آن به بهره‌برداری رسیده و در سایر پارک‌ها نیز کارها در حال انجام است.

اجرای طرح جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز

یوسفی‌نوید نهضت آسفالت معابر در سال جاری را از برنامه‌های موفق مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: ما امروز نگران آسفالت نیستیم و با جذب و ذخیره مقدار زیادی قیر رایگان توانسته‌ایم به مطالبات مردم در این زمینه پاسخ بگوییم به نحوی که امروز کمترین مراجعات و یا اعتراضات ما مربوط به آسفالت معابر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی از برنامه‌های شهرداری نهاوند برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز و درختان گفت: به منظور کاهش مصرف آب برای آبیاری درختان اخیرا طرح جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز با استفاده از آبیاری قطره‌ای در شهرستان به اجرا درآمده و این کار در بلوار شهید بهشتی در حال اجراست که با اجرای آن نگرانی بابت تامین آب فضای سبز رفع خواهد شد.

شهردار نهاوند از تشکیل تیم فوریت‌ها در شهرداری نهاوند برای تسریع در اجرای طرحهای شهری یاد کرد و گفت: با تشکیل این تیم متشکل از برقکار، تعمیرکار، خدماتی و فضای سبز علاوه بر سرعت دهی به اجرای طرحهای عمران شهری میزان هزینه‌ها به دلیل انجام تمام کارها توسط تیم فوریتهای شهرداری به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و صرفه جویی در منابع مالی اعمال شده است.

وی در ادامه از تعیین تکلیف چندین پرونده پروژه شهری خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته چندین پرونده طرح‌های شهری که چندین سال بلاتکلیف مانده بودند به سرانجام رسیده و تعیین تکلیف شدند که از جمله آنها تعیین تکلیف بخش عمده پلاک‌های شهرک فارابی که جمعا ۳۲۰ پلاک هستند بجز ۲۹ پلاک و در دست اقدام قرار گرفتن وضعیت روستای رضی آباد از آن جمله است.

بازگشایی معابر با هدف کاهش بار ترافیکی خیابان‌های شهر نهاوند 

یوسفی‌نوید بازگشایی معابر با هدف کاهش بار ترافیکی خیابان‌های شهر نهاوند را از دیگر برنامه های اجرا شده شهرداری نهاوند طی یک سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: دسترسی معبر دوخواهران به بلوار امام حسین(ع) به طول یک کیلومتر، احداث معبر دسترسی بلوار امام حسین(ع) به منطقه میدان پای قلعه و شیخ منصور به طول ۷۰۰ متر، ایجاد معبر ۳۰ متری بلوار امام حسین(ع) به بلوار کربلا به طول یک کیلومتر احداث باند کندرو در حاشیه بلوار کربلا و احداث بلوار ۴۵ متری شهرک شهید حیدری به بلوار کربلا و بازگشایی ورودی بلوار شهید چمران به بلوار شهید ترکمان از جمله معابر ایجاد شده است که بین ۵۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ذخیره کردن زمین و جلوگیری از فروش و یا سوء استفاده کردن آن توسط برخی سودجویان را از دیگر اقدامات اساسی شهرداری نهاوند ذکر کرد و افزود: ما خوشحال هستیم امروز بیشترین ذخیره زمین را داریم که نمونه آن وجود بیش از ۱۶ هکتار زمین در شهر ماشین به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان است که برای مغازه های آنجا سند تک برگ اخذ شده است.

بام نهاوند به حال خود رها نشده است

شهردار نهاوند در ادامه به مشکل سد معبر در نهاوند اشاره کرد و گفت: سد معبر یکی از مشکلاتی است که در کشور وجود دارد و مختص به نهاوند نیست اما تلاش کرده‌ایم با ایجاد دو بازارروز در مرکز شهر این مشکل را حل کنیم که متاسفانه تاکنون دستفروشان حاضر به انتقال به این دو مکان نشده‌اند.

وی در رابطه با بام نهاوند گفت: برخی فکر می‌کنند که بام نهاوند به حال خود رها شده در حالی که عملیات عمرانی مانند جدولگذاری راه‌های دسترسی به بام انجام گرفته و مشکل تامین آب آن برای توسعه فضای سبز رفع و ۱۰۰۰ نهال در آنجا نیز کاشته شده است.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه در حال حاضر طرح مطالعاتی فاز دوم آن برای ایجاد واحدهای اقامتی، تله کابین و دیگر امکانات گردشگری در دست پیگیری است از افتتاح پارک بانوان در بهترین منطقه نهاوند خبر داد و گفت: پارک بانوان دارای پنج هزار متر مربع است که برای آماده سازی آن ۴ میلیارد تومان از منابع شهرداری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این پارک دارای زمین چندمنظوره ورزشی با چمن مصنوعی، فضای بازی کودکان، فضای دوچرخه سواری و اسکیت و پیاده‌روی است گفت: برای آماده‌سازی این مکان که از مطالبات چند ساله بانوان بوده اقدامات جهادی با حضور روزانه کارگران و تیم فوریت‌ها به عمل آمده که با توجه به وجود دیوارهای پیش ساخته در آن قابلیت گسترده شدن آن وجود دارد.

شهردار نهاوند اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و ساماندهی مالی صورت گرفته طی حدود یک سال گذشته اغلب بدهی سنوات گذشته شهرداری نهاوند بدون فروش اموال و زمین پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: میزان بدهی به حداقل تراز در چندین سال اخیر رسیده است به گونه‌ای که ما امروز هیچ بدهی بیمه‌ای چه به کارگران و چه به شرکت‌های بیمه نداریم.

انتهای پیام/ 3140/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه