تجهیز 51 شهر ایران به تجهیزات پدافند غیرعامل توسط وزارت دفاع

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تجهیز 51 شهر به امکانات مورد نیاز پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری با سازمان پدافند غیرعامل کشور را در این زمینه دارد.

به گزارش گروه سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: سرعت تغییرات فناورانه و پیشرفت فناوری ها در دنیا یکی از کلان روندهای اصلی محاسبات راهبردی است و لازم است همه بخش های دفاعی متناسب با این سرعت و‌ با در نظر داشتن اولویت های دفاعی مسیر حرکت و عمل خود را ترسیم کنند.

وی در این ‌همایش با تشریح برخی از تهدیدات فناورانه از ابعاد مختلف ‌و بررسی آثار متفاوت آنها برای دفاع ، لازمه موفقیت را نگاه تیزبینانه و هوشمندانه عنوان کرد و افزود: برای همگام سازی وزارت دفاع با پیشرفت های دنیا، از روش‌های ابتکاری و خلاقانه خوبی استفاده شده و از طرفی در سطح ملی نیز همکاری های خوبی با بخش های ملی و کشوری و هم چنین با سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد.

سردار فرحی با تشریح راهبردهای وزارت دفاع در خصوص پدافند غیرعامل اظهار داشت: در ساختار وزارت دفاع برای انجام این‌ ماموریت تمهیداتی صورت گرفته که در موضوعات مختلفی از جمله کمک به حادثه دیدگانِ سیل و زلزله و رخداد های طبیعی همچون آتش سوزی جنگل ها و.... منشأ اثرات فراوانی شده است.

وی ادامه داد: وزارت دفاع «قرارگاه پدافند غیرعامل» را تشکیل داده تا مأموریت هایی از جمله شناسایی و رصد تهدیدات، فراهم آوری و هماهنگی زیرساخت های سخت افزاری و پشتیبانی شبانه روزی نرم افزاری را متناسب با نوع تهدیدات و بروز مخاطرات، نه تنها غافلگیر نشده، بلکه در کمترین زمان، مناسب ترین اقدام را در راستای شناسایی و دفع و پاسخ به تهدیدات به کار گیرد.

جانشین وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان تغییر شکل جنگ های سنتی به جنگ های ترکیبی و‌ پیچیده تصریح کرد: امروزه متناسب با قدرت کشورها، شکل نبردها نیز پیچیده تر شده و در واقع جنگ‌های ترکیبی (فیزیکی، پرتویی، زیستی، میکروبی، سایبری، شناختی) جایگزین جنگ های کلاسیک و سنتی شده اند.

وی افزود: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی زیرساخت های مقابله با انواع تهدیدات زیستی، پرتویی و شیمیایی، قادر است تهدیدات در این خصوص را شناسایی کند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می بایست با توسعه چهار مولفه فناوریِ سخت افزار، نرم افزار، مغزافزار و سازمان‌افزار، باید با قدرت پیش بینی نبردهای آینده و اکتساب آمادگی های لازم تصمیم سازِ نبردهای احتمالی آینده باشد.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه به طور کلی تلاش وزارت دفاع در حوزه پدافند غیرعامل بر دو اصل عدم غافلگیری و همچنین تأمین نیازمندی های تحقق این مهم در سطح نیروهای مسلح و کشوری است تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 51 شهرِ کشور را به امکانات و تجهیزات مورد نیاز پدافند غیر عامل تجهیز کرده و آماده است هر نوع همکاری و هماهنگی با سازمان پدافند غیرعامل کشور را در راستای تقویت کشور در ابعاد مختلف به کار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه