تصویب طرح نهایی مرمت خانه تاریخی محسنی اراک تا یک هفته آینده

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: طرح نهایی مرمت خانه محسنی حداکثر تا یک هفته آینده تصویب و آماده اجرا می‌شود.

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در اراک با اشاره به بازدیدی که به همراه زندوکیلی معاون عمرانی استانداری و حسین آبادی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از روند مرمت خانه تاریخی محسنی داشتند؛ بر تکمیل و تصویب نهایی طرح مرمت خانه تاریخی محسنی تا یک هفته آینده تاکید کرد.

وی افزود: تهیه طرح نهایی مرمت با همکاری بنیاد خیریه محسنی انجام شده که با نظارت فنی اداره کل مراحل مرمت بنا بر اساس اولویت و میزان منابع مالی آغاز می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به توافق‌های انجام شده بین اداره کل میراث‌فرهنگی و بنیاد خیریه محسنی قرار بر این شد با مشارکت و همکاری و با نظارت فنی میراث‌فرهنگی مرمت های اضطراری آغاز شود و در صورت یکپارچه‌سازی مالکیت و برطرف شدن مشکل مالکیت این مکان با کاربری فرهنگی احیا خواهد شد.

مرزبان خاطر نشان کرد: بعد از بازدید انجام شده طرح اجرایی دیوار پیرامونی به پیمانکار ابلاغ و عوامل مخل در امر مرمت بنا تحویل مقامات قضایی شدند.

وی بیان داشت: معاون عمرانی استاندار بر تسریع عملیات مرمت بخش‌های خطر آفرین و تکمیل مرمت دیوار پیرامون بنا بر اساس طرح اجرایی مصوب و نیز لزوم جدیت در جلوگیری ایجاد هر گونه آسیب به بنا و همچنین محوطه‌‌سازی و فضای سبز این اثر تاریخی تاکید کرد که این کار نیز صورت می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه