لزوم توجه ویژه به ورزش همگانی در جامعه / برگزاری محافل قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان نسبت به ورزش همگانی توجه ویژه ای داشته باشند و بستر های لازم برای ورزش همگانی را تامین کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: فعالیت های قرآنی باید ساماندهی شوند و همه برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص فعالیت های قرآنی باید در راستای نشر و ترویج و توسعه معارف قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: امام حسن عسکری (علیه السلام) شیعیان را به رعایت تقوای الهی، پیشه کردن پارسایی در دین خود، کوشش بسیار برای خدا، راستگویی، امانت پردازی به کسی که چیزی به شما سپرده خواه نیکوکار باشد و خواه بدکار، انجام سجده های طولانی و خوش همسایگی شفارش کرده است؛ «أُوصِیکُمْ بِتَقْوَى اَللَّهِ وَ اَلْوَرَعِ فِی دِینِکُمْ وَ اَلاِجْتِهَادِ لِلَّهِ وَ صِدْقِ اَلْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ اِئْتَمَنَکُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ وَ طُولِ اَلسُّجُودِ وَ حُسْنِ اَلْجِوَارِ» .

وی با اشاره به اهمیت قرآن کریم در زندگی انسان، تصریح کرد: مسئولان در برگزاری محافل قرآن در ادارات کوشا باشند؛ یقینا انس پیدا کردن با قرآن، انسان را از گناهان دور می سازد.

امام جمعه ارومیه افزود: مومنان باید با قرآن انس پیدا کنند و به فرزندانشان قرآن یاد بدهند؛ در احادیث آمده است که در خانه ای که قرآن خوانده شود برکت بر آن خانه نازل می‌شود و شیاطین از آن خانه فرار می‌کنند.

قریشی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه، بیان کرد: امروز نیروی انتظامی با اقدامات که انجام داده است توانسته است رضایت مردم و مقام معظم رهبری را جلب کند.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی در تامین امنیت، گفت: کار پلیس عبادت است چرا که زندگی خود را وقف تامین امنیت در جامعه کرده اند.

وی با اینکه دین اسلام مردم را به ورزش و مسائل تربیت بدنی سفارش کرده است، گفت: مسئولین امر باید نسبت به ورزش همگانی نگاهی مضاعف داشته باشند و بستر های لازم برای ورزش همگانی را تامین کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی با بیان اینکه منظور از ورزش همگانی، باشگاه داری نیست؛ تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری ارومیه باید به موضوع ورزش همگانی توجه ویژه ای داشته باشند و زیرساخت های لازم را برای ورزش همگانی در جامعه تامین کنند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی گفت: بر تمامی ما لازم است که نسبت به مسئله وحدت نگاه ویژه ای داشته باشم چرا که خداوند متعال فرموده است «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»؛همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید؛ کسانی که دنبال ایجاد تفرقه هستند مسیر شیاطین را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: امامین انقلاب در طول تاریخ به مسئله وحدت تأکید کرده اند به لطف خداوند متعال و بصیرت مردم ، وحدت در استان آذربایجان غربی ساری و جاری است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه