بیش از ۵۳ هزار شغل تا پایان امسال باید در کرمانشاه ایجاد شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال برای کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری باید ۵۳ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شود که تاکنون ۳۷ هزار و ۲۵۳ فرصت شغلی از آن ایجاد شده است.

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس سند تفصیلی اشتغال به منظور کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری در پایان سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۳ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: براساس داده‌های سامانه رصد تاکنون ۳۷ هزار و ۲۵۳ فرصت شغلی در استان ایجاد شده که شهرستان کرمانشاه با ایجاد ۱۱ هزار و ۷۴۷ فرصت شغلی بیشترین اشتغال را ایجاد کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در توضیح طرح مشوق بیمه‌ای حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی، گفت: این طرح در استان در راستای حمایت از کارفرمایان، صاحبان کسب و کار‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید در حال اجراست.

عزیزی با بیان اینکه برای کارفرمایان در راستانی جذب نیروی کار جدید مورد نیاز خود از بین دانش‌آموختگان دانشگاهی محدودیت در تعداد وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ۶۷۹ دانش آموخته دانشگاهی توسط ۴۲۹ کارفرما و کارآفرین در استان کرمانشاه از مزایای طرح مشوق‌های بیمه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/پ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه