|ضرورت پالایش دستگاه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی

برخی کاربران سامانه خواستار پالایش دستگاه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد،‌ برخی کاربران سامانه فارس‌من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار پالایش دستگاه های فرهنگی، تربیتی و آموزشی شدند.

این کاربران در پویش آورده‌اند:

« مهمترین و قوی‌ترین عنصر و مؤثرترین عنصر در تمدن‌سازی و نابودی تمدن‌ها مکاتب فکری و فرهنگ است. حال آن که قدرت کشورها و حتی تمدن‌ها به اشاغه نفوذ آن فرهنگ است و تسلطش بر جهان هم به صورت تاریخی با فرهنگ بوده است. در کشور ما که فرهنگ متعالی ایرانی و اسلامی با سبقه طولانی و عقلانی و تمدنی زیاد داریم که آمیخته با قوانین انسانی و اسلامی است دشمن چنان کار می‌کند که ما تحت تأثیر باطل قرار می‌گیریم. در این میان متولیان فرهنگ هم تحت تأثیر تفکر و فرهنگ مهاجم بیگانه قرار گرفته و تربیت نسل دچار الیناسیون و از خود بیگانگی قرار می‌گیرد و آنگاه قتلگاه فرهنگی شکل می‌گیرد و تمدن اصیل نابود می‌شود. باید جلوی این گسست ها را بگیریم و متولیان و مربیان دلسوز و متعهد به فرهنگ اصیل خودمان را تقویت و حمایت و خودباختگان را اصلاح یا خارج سازیم از بدنه فرهنگ تا بیش از این آسیب نبینیم چرا که فرهنگ زیربناست و اگر آسیب ببیند همه چیز آسیب می‌بیند.»

احمد کامیابی سردبیر این پویش سامانه فارس‌من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد،‌گفت: با توجه به اینکه فرهنگ در رو بنا قرار می‌گیرند، بنابراین باید زیرساخت‌های اسلامی ـ اجتماعی شکل گیرد.

وی افزود: درسطح اول آموزش و پرورش معلم‌ها درست گزینش نمی‌شوند، شاهد مشکلاتی در ابتدای‌کارهستیم، در دانشگاه‌ها اساتید و هیأت علمی، مدیران مسؤول و مسوولان اجرایی پالایش نمی‌شود که یکی از دغدغه‌های ما پالایش اساتید و هیأت علمی چرا که باید برای جذب این افراد تنها از علم آنها کمک گرفته می‌شود. بلکه در پالایش باید به نکات مهمی توجه کنیم.

سردبیر این پویش خاطرنشان کرد: مبنای روحی و فکری اساتید باید با عقیده و چارچوب جمهوری اسلامی هماهنگ باشد، پالایش مدیران خرد و کلان و نخبگان نیز باید صورت گیرد اما  نه با رتبه تحصیلی و دانشگاه برتر بودن.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه