فعالیت ۱۱ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در کرمانشاه

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، از فعالیت ۱۱ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در استان خبر داد و گفت: درصدد هستیم امسال تعداد این مراکز را به ۱۷ مرکز افزایش دهیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمانشاه، محمد حسین‌زاده اشتغال، ازدواج و مسکن را به عنوان سه دغدغه اصلی برای جوانان دانست و اظهار داشت: بحث اشتغال مقدم بر همه مشکلات است و سن ازدواج به علت معضلات اقتصادی و بیکاری بالا رفته است.

وی گفت: ازدواج در سه فاز احتیاج به مشاوره و کارگاه دارد که براساس سند توسعه پیش از ازدواج، به وزارت ورزش و جوانان حین ازدواج به دانشگاه علوم پزشکی و پس از ازدواج به بهزیستی موکول شده است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بنا بر اعتباراتی که ابلاغ می‌شود کارگاه‌ها و مرکز مشاوره‌ای از سوی این اداره کل برای متقاضیان ورود به ازدواج پیش‌بینی می‌شود.

وی افزایش مراکز تخصصی مشاوره ازدواج جوانان در استان را در قالب یکی از برنامه‌ها در راستای توانمندسازی جوانان در امر ازدواج عنوان کرد و افزود: در سال ۹۷ فقط دو مرکز مشاوره تخصصی ازدواج داشتیم که در حال حاضر ۹ مرکز در شهر کرمانشاه، یک مرکز در کنگاور و یک مرکز در گیلانغرب فعال است.

و از افزایش مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در استان به ۱۷ مرکز خبر داد و گفت: راه‌اندازی ۶ مرکز دیگر در حال طی کردن مراحل آخر تست‌های علمی و عملی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی ایران است که در صورت دریافت مجوز تعداد مراکز به ۱۷ مرکز خواهد رسید.

وی اشاره‌ای هم به برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج داشت و گفت: برنامه‌های داریم که در ۶ ماهه دوم سال علاوه بر پیشگیری پرداخت تسهیلات ازدواج، ۴۰۰ کارگاه پیش از ازدواج نیز برگزار شود که اولین کارگاه آن در شهرستان اسلام‌آبادغرب برگزار شده و طی یکی دو روز آینده نیز دومین کارگاه در شهرستان دالاهو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/پ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه