آیین اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند| یزدی: تلویزیون را به خانه مستندسازان تبدیل کرده ایم

آیین اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند با حضور برخی مدیران ارشد رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، آیین اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن یزدی مدیر شبکه مستند و دبیر جشنواره مستند در ابتدای این مراسم گفت: امسال از سالهای گذشته از لحاظ کیفیت مستندها بهتر بوده است. امروز تلویزیون با فاصله از مراکز تولید اول است و ما با مستندسازهای خوبی کار می کنیم.

وی افزود: اگر نتیجه جشنواره این باشد که تلویزیون را به خانه مستندسازها تبدیل کند ما وظیفه خودمان را انحام دادیم.

هر چقدر بتوانیم در جشنواره ها فعال باشیم اما دیده شدن مستند فضای دیگری دارد و امروز مردم ایران از مستندها استقبال می کنند و بهتر است تعامل خوبی بین ما و مستندسازها برقرار شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم که محمد دلاوری اجرای آن را بر عهده داشت، حمید شاه آبادی معاون سیما در سخنانی گفت: قالب مستند یکی از تاثیر گذارترین قالب ها برای تولید آثار هنری است و تلویزیون در این چند سال خانه مستند سازان و مهم ترین پایگاه برای نشر مستندها بوده است.

وی افزود: ما خوشحالیم که از ظرفیت مستندسازی به درستی در برنامه سازی استفاده می شود و باید کمک کنیم این فضا بهتر از گذشته پیش رود.

وی ادامه داد: در تولید مستند آنچه که به دنبالش هستیم این است که با نگاه بومی، اندیشه اسلامی، نگاهی وطنی، خواستاری ملی ایرانی، آثاری ایرانی تولید کرده و در جهان منعکس شود که برخی از مستندهایمان به این شکل تهیه شده است.

معاون سیما افزود: صداقت، راستی و نزدیک بودن به مخاطب در بسیاری از مستندها دیده می شود و نکته ای که وجود دارد این است که این آثار برای مخاطب باور پذیر است.

شاه آبادی گفت: این برایمان مهم است که سوژه یابی درستی برای این مستندها صورت گیرد. تولید مستند در کشور ما زیاد است و آنچه می تواند ما را کمک کند همین سوژه یابی است و بعد از آن تحقیق و پژوهش درباره مستندسازی ها.

وی ادامه داد: قرار است مستندهای ما مسئله های ما را حل کنند و در مستندسازی ها به سمت موضوع محوری رفتیم و این قالب برنامه سازی نزدیک ترین قالب به مسئله محوری است. همچنین باید هر کدام از مستندهای شما بتواند یک مسئله را در ذهن مخاطب باز کند.
شاه آبادی گفت: این حوزه نیازمند توجه و دقت نظر بیشتر است و آنچه در سیما به آن توجه داریم نشر مستندها است و باید فضای نشرمان را باز بینی کنیم. این جشنواره نقطه عظیمت برای کسانی است که کار خود را شروع می کنند اما برای ما یک مسئولیت بزرگ به شمار می‌رود.

در بخش بعدی این مراسم گروه موسیقی مازندران به سرپرستی محمدرضا اسحاقی که برخی قطعات فولکلور سریال پایتخت را اجرا کرده بود، قطعاتی را اجرا کردند.

همچنین در حضور یزدی و شاه آبادی از سعید رشتیان پیشکسوت سینمای مستند تقدیر شد.

رشتیان طی سخنانی با بیان تشکر گفت: همه آنچه می خواستم را در فیلمی که پخش شد گفتم و مایه مباهات است که عضوی از جامعه مستند هستم. جامعه ای که بدون نام و نشان می کوشد تا معضلاتی را به تصویر بکشد.

وی افزود: در سینمای مستند مسیله اصلی دیده شدن است. همه ما کار می کنیم برای دیده شدن و برقراری ارتباط و برای سینمای مستند جدی ترین عرصه تلویزیون است و باید بیشتر از حمایت های تولید روی درست و خوب دیده شدن توجه کنیم.

در حال بروز رسانی/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه