آمریکا: ایران در مذاکرات درخواست‌های بیشتر مطرح نکند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت در صورت مطرح شدن درخواست‌های بیشتر از سوی ایران، این دور از مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران در واکنش به انجام دور اول مذکرات رفع تحریم‌ها که در وین آغاز شده گفت، بازگشت متقابل به برجام و پایبندی کامل به آن، بهترین گزینه موجود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش منابع خبری، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «بازگشت متقابل به برجام و پایبندی کامل به آن، بهترین گزینه موجود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و فراهم کردن بستری برای رسیدگی به رفتار بی‌ثبات‌کننده این کشور است. اگر ایران بیشتر بخواهد یا کمتر پیشنهاد دهد، این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.»

سخنگوی  وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد، رفع تحریم‌های ایران در طول مذاکرات در اولویت بوده است.

سخنگوی کاخ سفید نیز بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام و خروج یکجانبه از این توافق بین‌المللی، از لزوم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ سخن گفت.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در زمینه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در شهر «وین» در اتریش گفت: «هدف ما پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای است.»

این در حالی است که نماینده دائم چین حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها گفته که آمریکا باید تمام تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را رفع کند.

«وانگ کان»، نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی در شهر وین گفت: «گفت‌وگو و مذاکره تنها راه صحیح برای حل مسئله هسته‌ای ایران است و ایالات متحده باید تمام تحریم‌های غیرقانونی مرتبط علیه ایران و طرف‌های ثالث از جمله چین را رفع کند.»

«علی باقری کنی»، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم لغو تمامی تحریم‌های غیرانسانی و قهرآمیز آمریکا علیه ملت ایران تأکید و تصریح کرد که ضروری است مسئله رفع تحریم‌ها در اولویت نخست گفت‌وگوها قرار گیرد.

رئیس هیأت ایرانی در این مذاکرات با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در عمل پایبندی خود را به تعهداتش در برجام نشان داده، بر عزم و اراده ایران برای رسیدن به تفاهمی عادلانه که تأمین‌کننده منافع مشروع ایران باشد، تأکید کرد.

رئیس هیأت ایرانی در این مذاکرات با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در عمل پایبندی خود را به تعهداتش در برجام نشان داده، بر عزم و اراده ایران برای رسیدن به تفاهمی عادلانه که تأمین‌کننده منافع مشروع ایران باشد، تأکید کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه