حال و هوای نشست امروز کمیسیون برجام از دید دیپلمات روس

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش حال و هوای نشست امروز کمیسیون برجام را بسیار متفاوت توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش حال و هوای جلسه نخست کمیسیون مشترک برجام که امروز برگزار شد را متفاوت توصیف کرد.

وی در ادامه درباره وضعیت امروز مذاکرات در کمیسیون مشترک برجام گفت: «گاهی بحث‌ها داغ و گاهی بسیار دوستانه می‌شد اما نتیجه این بود که کار از جایی که در 20 ژوئن متوقف شده بود ادامه خواهد یافت».

دور جدید گفت‌وگوها بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) با هدف رفع تحریم‌ها عصر امروز در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

این دور از گفت‌وگوها به ریاست مشترک «علی باقری» رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

رفع تحریم‌ها، تمرکز تیم مذاکره کننده ایران در وین اتریش

هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی و اقتصادی در این نشست شرکت کرده است. معاونان دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی از جمله اعضای هیأت ایرانی حاضر در این نشست هستند.

ترکیب هیئت ایرانی در مذاکرات وین نشانگر عزم و جدیت است

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز شب گذشته در گفت‌وگویی با بیان این‌که با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌ها وارد گفت‌وگوهای وین شده‌ایم و تمرکز و اولویت اصلی بر لغو تحریم‌هاست، گفت: ترکیب هیأت ایران هم نشانگر این عزم و جدیت است.

انتهای پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه