اولین سریال با موضوع کرونا روی آنتن می رود/ «اپیدمی» روایتی از جان‌فشانی کادر درمان و نیروهای جهادی

مجموعه تلویزیونی «اپیدمی» به تهیه کنندگی سعید کمانی با محوریت شیوع کرونا در ایران تولید شده است و جمعه شب از شبکه سه سیما بروی آنتن می رود.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد-گروه رادیو و تلویزیون: از اسفند سال ۹۸ که تقریبا شیوع کرونا در کشور رسمی اعلام شد، به دلیل وخامت اوضاع خیلی از سازنده های فیلم و سریال ترجیح دادند تا از این فضا دور باشند و برخی هم ترجیح دادند تا به صورت دورکاری کارهایی را انجام دهند.

اما در این میان عده ای هم بودند که تصمیم به کار کردن داشتند و کارهایی را برای تلویزیون و حتی سینما و برنامه های تلویزیونی روی آنتن بردند.

حالا به همت شبکه سه و خانه تولیدات جوان اولین سریال کرونایی کشور قرار است بزودی از شبکه سه سیما پخش شو. سریالی که به طور مستقیم به موضوع کرونا و درگیری و شیوع آن در کشور می پردازد.

 

** آیا این بیماری کرونا است یا آنفولانزا؟

این سریال داستان شیوع کرونا در کشور است و روزهای ابتدایی شیوع این بیماری را نشان می دهد که عده ای درگیر این هستند آیا این بیماری کرونا است یا آنفولانزا؟ آنها در ادامه به این نتیجه می رسند که این بیماری همان کرونا است.

** بازیگر اصلی فیلم «منصور» در «اپیدمی»

محسن قصابیان در فیلم سینمایی «منصور» به خوبی درخشیده است، او در این فیلم نقش شهید منصور ستاری را بازی کرده است که این روزها در حال اکران است. قصابیان در اولین تجربه سریالی خود در سریال اپیدمی به ایفای نقش پرداخته است و یکی از شخصیت های اصلی این سریال را با نام ابراهیم به عهده دارد. شخصیت ابراهیم، متخصصی را پیدا می کند که تکلیف را روشن کند آیا این بیماری کرونا هست یا نه.

 

** فخیم زاده از ولایت عشق تا اپیدمی

مهدی فخیم زاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون حالا بعد از سالها فعالیت مستمر و حضور در سریال و فیلم های مختلفی از جمله ولایت عشق، تنهاترین سردار،‌ خواب و بیدار و ... این روزها نقش دکتر متخصصی را در این سریال بازی می کند.

او در برخی از کارهایش علاوه بر بازیگر نقش کارگردان و نویسنده را هم دارد که تنهاترین سردار، ولایت عشق و خواب و بیدار جزو آنها به شمار می رود. فخیم زاده در این سریال در نقش دکتر فوق تخصص بیماری های عفونی بازی می کند است که از رزمنده های جنگ بوده و با ابراهیم هم سنگر بوده اند. دکتر جهان در این سریال یکی از نقش های اصلی را عهده دارد و در روند و جلوگیری بیماری در این بیمارستان صحرایی نقش به سزایی دارد.

 

** کمانی: روایت جان فشانی کادر درمان و نیروهای جهادی را نشان دادیم

«سعید کمانی» تهیه کننده سریال «اپیدمی» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، درباره این سریال، درباره اینکه سوژه اصلی این سریال چطور مطرح شد؟ گفت: ما یک سوژه پنج قسمتی داشتیم که درباره کرونا بود و وقتی به شبکه ارائه دادیم گفتند که قصه ها و قسمت ها را بیشتر کنیم. در ادامه امیرمحمد عبدی که پیش از این سریال های محکومین، سرگذشت و در کنار پروانه ها را به نگارش درآورده بود کار نگارش این سریال را به عهده گرفت و اپیدمی را در ۲۱ قسمت به نگارش درآورد.

وی ادامه داد: این سریال ابتدا به صورت اپیزودی بود و در بازنویسی، گروه نویسندگان آن را از حالت اپیزودی به شکل داستان مستقل درآوردند. داستان های جدید بر اساس داستانک هایی است که آقای عبدی طراحی کرده بود.

این تهیه کننده همچنین بیان داشت: در این سریال بنا داریم داستان جان فشانی افرادی را نشان دهیم که در این زمان شیوع کرونا به مردم خدمت کردند از کادر درمان گرفته تا نیروهای جهادی و ارگان های دولتی و ...

 

** داستان هایی که بر مبنای واقعیت هستند

برخی از داستان هایی که در این سریال دستمایه اصلی و خط اصلی قصه هستند بر مبنای واقعیت نوشته شده اند. مثل ماجرای یکی از پرستارهای سریال که بر اساس داستان واقعی پرستاری در گیلان به نگارش درآمده است.

** بازیگران اصلی اپیدمی چه کسانی هستند؟

فریبا متخصص در این سریال در نقش آفاق، آتش تقی پور حجت،‌ علی غلامی امیرعلی، اصغر نقی زاده کریم سواری، یلوفر رجایی،‌مهدی فریضی بازیگران اصلی هستند که همگی پرستار و پزشک هستند. 

 

** نقش هایی با روایت های متفاوت

هر کدام از بازیگران در داستان، قصه ای مجزا دارند اما روایت اصلی کرونا است

** اصغر نقی زاده جایگزین مرحوم علی سلیمانی

از ابتدا بنا بود تا یکی از نقش های این سریال را علی سلیمانی بازی کند اما به دلیل ابتلای وی به کرونا و فوت نا به هنگامش این نقش به اصغر نقی زاده محول شد. قرار بود مرحوم سلیمانی در این سریال نقش راننده آمبولانس را ایفا کند. همچنین مرحوم سیامک اطلسی نیز در اپیدمی نقش دکتر نوروزی را ایفاگر بود که به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت.

 

** حضور یک داعشی در اپیدمی

نیلوفر رجایی یکی از بازیگران این سریال است که نقش پرستاری را ایفا می کند. او پیش از این در سریال پایتخت 5 ایفاگر نقش یک داعشی بود. 

** طراحی بیمارستانی واقعی در بوستان ولایت

تهیه کننده این سریال درباره طراحی بیمارستانی صحرایی نیز افزود: بیمارستانی مثل یک بیمارستان واقعی طراحی کردیم. این بیمارستان صحرایی که در سریال، بیمارستان شهید همت نام دارد، یکی از مجهزترین بیمارستان های صحرایی است که به کمک نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی فرماندهی بهداری بنا شده است. همچنین این بیمارستان ۱۰۰ تخت خواب دارد و در بوستان ولایت ساخته شده است.

** ساخت بیمارستان واقعی برای احترام به مخاطب

کمانی با اشاره به چرایی ساخت بیمارستان واقعی و همچنین سختی های ساخت این بیمارستان صحرایی، نیز بیان داشت: زمانیکه به پیک کرونا خوردیم امکانات زیادی در اختیارمان نبود و بعد از گذراندن پیک کرونا توانستیم بیمارستان را به طور کامل تجهیز کنیم. از سویی برای اینکه بتوانیم تمام اتفاق ها و داستان هایی که در سریال رخ می دهد را به طور واقعی نشان دهیم و نمی خواستیم مصنوعی باشد و مخاطب ما را پس بزند، تصمیم گرفتیم بیمارستانی واقعی طراحی و اجرا کنیم.

** تغییر در ترکیب بازیگران در فصل های بعدی

تهیه کننده سریال «اپیدمی» افزود: بنا است دو فصل دیگر این سریال نیز ساخته شود و در فصل های بعدی ترکیب بازیگران تغییر خواهد کرد و اینکه قرار است نیروی ارتش در فصل بعدی در دایر کردن بیمارستان صحرایی مشارکت کند.

وی ادامه داد: این سریال در سه فصل ۱۰ قسمتی تولید خواهد شد. اپیدمی محصول خانه تولیدات جوان است و قرار است که سه کارگردان جوان این سریال را بسازند که اولین تجربه برای آنها محسوب می شود.  

وی افزود: فصل اول را سجاد حسینی و فصل دوم را محمد صادق بکتاشیان و فصل سوم را محمد علیزاده کارگردانی می کند.

 

** پخش از جمعه این هفته

کمانی درباره زمان پخش این سریال کرونایی گفت: سریال  «اپیدمی» از جمعه این هفته با پایان پخش سریال «سرجوخه» از شبکه سه بروی آنتن می رود.

سایر عوامل عبارتنداز: نویسنده امیرمحمد عبدی، امیرسجاد حسین ، مهدی فناییان،تدوین: حسن صدخسروی، مدیر فیلم برداری: فرهاد محمودی، مدیرصدابرداری: احمد اردلان، طراح صحنه و لباس: جعفرمحمدشاهی، مدیر تولید: عباس دقاقی، طراح گریم:ثمر برازنده، طراح لباس: نیازحمیدی، موسیقی:رضا خسروی،  منشی ملینارضایی صحنه: ،ویژوال: محسن صد خسروی، مدیر برنامه ریزی:مجتبی خادم زاده، مدیر تدارکات:شهرام شفیعی، جانشین تهیه حامد مختاری، عکاس: امیرخدامی... با مشارکت فرماندهی  بهداری نیروی دریایی سپاه،طراح صحنه جعفر محمدشاهی.

 مهدی فخیم زاده، محسن قصابیان، فریبا متخصص، اصغر نقی زاده، کوروش سلیمانی
، مهدی فریضه، نیلوفر رجایی، مرحوم سیامک اطلسی، آتش تقی پور، روزبه اختری، آرام احمری نیا، امیر آزاد، مسعود میر طاهری،ابراهیم شجاعی، نسترن ابراهیم زاده، پریا ابراهیمی، نسیم فارسی، ساخو آدام، محمد رضا هلال زاده، علی غلامی، آمال ساقندیان، مائده هراتی از بازیگران این سریال هستند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه