از بازگشایی مدارس در استان مرکزی چه خبر ؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، آموزش و پروش استان نمی‌تواند برای بازگشایی مدارس تصمیم بگیرد بلکه باید منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا در این رابطه بود، در مجموع باید شرایط لازم برای بازگشایی مدارس مهیا شود تا خطری دانش آموزان و معلمان را تهدید نکند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در نشست ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: تاکنون ۴۳۰ هزار و ۱۲۳ دُز واکسن در این استان تزریق شده است که می‌توان گفت واکسیناسیون روند قابل قبولی در استان دارد.

وی تصریح کرد: تا پایان روز گذشته ۹۵۶ هزار و ۹۳۲ نفر دُز اول و ۴۷۳ هزار و ۱۹۱ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیشترین نوع تزریقی را سینوفارم اعلام و اظهار کرد: این واکسن نیز تایید بهداشت جهانی را دارد و مردم نباید نگران تزریق واکسن باشند.

جمالیان بابیان اینکه میزان شیوع کرونا متاسفانه طی روزهای اخیر روند افزایشی گرفته که جای نگرانی دارد، گفت: تاکنون 70 درصد دانش‌آموزان و 90 درصد فرهنگیان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص بازگشایی مدارس استان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تصمیم‌ می‌گیرد، بیان داشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، آموزش و پروش استان نمی‌تواند برای بازگشایی مدارس  تصمیم بگیرد بلکه باید منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا در این رابطه بود، در مجموع باید شرایط لازم برای بازگشایی مدارس مهیا شود تا خطری دانش آموزان و معلمان را تهدید نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از تزریق یک دز واکسن به ۸۱ درصد از جمعیت هدف استان خبر داد و بیان داشت: تغییر رنگ‌ها نباید موجب عادی انگاری شود، چرا عادی انگاری طی روزهای اخیر موجب افزایش شدت بیماری شده است.

جمالیان ادامه داد: کادر بهداشت و درمان ماه‌ها است با این بیماری درگیری دارند و به شدت از نظر جسمی و روحی خسته هستند، شیوع موج ششم بیماری می‌تواند فشارهای آنان را مضاعف کنند.

وی در خصوص بازگشایی استخرهای اراک برخلاف پروتکل‌های ملی بیان داشت: ازدحام بالای جمعیت در استخرها که تصاویر آن را در فضای مجازی مشاهده کردیم به شدت نگران کننده است، باید اداره کل ورزش و جوانان نظارت ویژه در این راستا داشته باشد و اجازه ورود افراد فاقد کارت واکسن را ندهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا از ۳ هزار و ۲۶۹ نفر در هفته دوم مهرماه به ۲ هزار و ۸۲۳ نفر در هفته سوم مهرماه اظهار کرد: تعداد موارد سرپایی ناشی از ویروس کرونا نیز از ۲۷۷ نفر در هفته دوم به ۳۰۵ نفر در هفته سوم رسیده است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه