الجزائر میانجی‌گری اسپانیا برای آشتی با مغرب را رد کرد

الجزائر در ادامه تنش‌ها با مغرب، تلاش اسپانیا برای میانجی‌گری جهت آشتی دادن دو کشور را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، الجزائر که اخیرا وارد مرحله جدیدی از تنش با مغرب شده‌ است، پیشنهاد اسپانیا برای میانجی‌گری بین دو کشور را نپذیرفت.

روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» نوشت که «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر شرکت در همایش همکاری آفریقا و چین در سنگال را به حضور در نشست اتحادیه مدیترانه‌ای، ترجیح داد چرا که اسپانیا تصمیم داشت بین لعمامره و «ناصر بوریطه» همتای مغربی او میانجی‌گری کند.

به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه الجزائر در آخرین لحظات از «خوزه مانوئل آلباریس» همتای اسپانیایی خود به دلیل عدم مشارکت در نشست مذکور عذرخواهی کرد.

لعمامره همچنین در حساب توئیتری خود درباره همایش همکاری آفریقا و چین در سنگال که از روز دوشنبه (دیروز) به مدت دو روز در حال برگزاری است، نوشت: « (این همایش) فرصتی برای ارزیابی اجرای برنامه‌های همکاری با جمهوری چین و تطبیق آن برای غلبه بر بقایای همه‌گیری کرونا و همچنین تجدید پیمان مشترک برای حفظ منافع آفریقاست»

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزیر خارجه اسپانیا تصمیم داشت در حاشیه نشست بارسلونا بین وزرای خارجه مغرب و الجزائر میانجی‌گری کند و پیشتر نیز تأکید کرده بود که این دو کشور شریک اصلی اسپانیا و اتحادیه اروپا هستند.

تنش بین مغرب و الجزائر از زمان عادی‌سازی روابط بین مغرب با رژیم صهیونیستی در سال گذشته و موضع‌گیری این کشور علیه الجزائر، تشدید شده است.

مغرب هفته گذشته نیز میزبان «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود که دو توافقنامه امنیتی و نظامی نیز بین دو طرف امضا شد و همین امر نگرانی مقامات الجزائر را برانگیخته است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه