رژیم صهیونیستی، مغرب را به پهپاد انتحاری مجهز می‌کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از عقد قرارداد این رژیم با مغرب برای تجهیز این کشور به پهپادهای انتحاری خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در حالی که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته به رباط پایتخت مغرب سفر کرده بود، رسانه‌های این رژیم از عقد قرارداد با مغرب برای فروش پهپادهای انتحاری به این کشور خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که صنایع هوایی اسرائیل قراردادی با مغرب در خصوص فروش پهپاد انتحاری به این کشور به ارزش ۲۲ میلیون دلار امضا کرده است.

به نوشته این روزنامه، این پهپادها قرار است در درگیری‌های مغرب با جبهه پولیساریو در صحرای غربی استفاده شود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، مغرب همچنین در تدارک ساخت دو واحد تولید پهپاد با استفاده از فناوری اسرائیلی است که واحد نخست در شمال و دومی در جنوب خواهد بود.

بنابراین گزارش، طی چند ماه آینده، کمیته مشترک مغرب و رژیم صهیونیستی درباره این پروژه و مناطقی که زیرساخت لازم برای این پروژه اعم از بنادر و فرودگاه را دارا باشد و در نظر گرفتن جنبه‌های امنیتی آن، تحقیق خواهد کرد.

گزارش‌های اسرائیلی حاکی از آن است که گفت‌وگوهای پیشرفته مغرب با شرکت‌های اسرائیلی درباره موضوعات مختلف از جمله فنآوری توسعه و ساخت انواع پهپادهای داخلی، خرید سامانه دفاع هوایی اسرائیل (باراک 8)، بررسی امکان توسعه جنگنده‌های F5 و خرید پهپادهای مختلف در جریان است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته به رباط پایتخت مغرب سفر کرد و در دیدار با مقامات این کشور دو توافقنامه نظامی امضا کرد.

مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ به دنبال امضای توافقنامه اسلو بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند اما پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه الأقصی در سال ۲۰۰۰، مغرب روابطش با تل‌آویو را قطع کرد.

سال گذشته پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مغرب نیز به احیای روابط با تل‌آویو روی آورد.

انتهای پیام/  

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه