بهره‌برداری از 8 پروژهٔ اوقاف در استان قزوین

پروژهٔ گوناگون که به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین انجام شده است، امروز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، صبح امروز حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سفر یک روزه‌ای به استان قزوین آمد تا با حضور وی برخی از پروژه‌ها در استان قزوین افتتاح، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شوند. در طول این سفر از 8 پروژه که به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین انجام شده است، بهره‌برداری شد.

در این سفر، نخست پروژهٔ مهمانسرای اداره‌کل اوقاف استان بهره‌برداری شد. این پروژه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال بازسازی شده است. پروژهٔ احداث شبستان امامزاده اسماعیل(ع) قزوین نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که در این سفر کلنگ‌زنی شد. برآورد هزینهٔ ساخت و اتمام این پروژه 80 میلیارد ریال است که اجرای آن بر عهدهٔ اداره‌کل اوقاف استان قزوین خواهد بود. پروژهٔ 32 واحد مسکونی در بیدستان نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که در این سفر بهره‌برداری شد. این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 160 میلیارد ریال اجرا شده است. از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در این سفر، سنگفرش بقعهٔ سیدعلی(ع) روستای شارین تاکستان بود که با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون ربال اجرا شده است.

در این سفر 4 پروژه نیز در شهرستان بوئین‌زهرا افتتاح و بهره‌برداری شد که از جملهٔ آنان می‌توان به پرده‌برداری از ضریح امامزاده صالح(ع) روستای ککین بوئین‌زهرا با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، بهره‌برداری از پروژهٔ کاشیکاری امامزاده حلیمه‌خاتون(س) روستای عصمت‌آباد بوئین‌زهرا با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال، افتتاح باغ 5 هکتاری کشت‌بافت انگور واقع در روستای حسین‌آباد بوئین‌زهرا با دارا بودن 2 نوع انگور صادراتی و مرغوب با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال و بهره‌برداری از حسینیهٔ امامزاده علی‌اکبر(ع) سگزآباد بوئین‌زهرا با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این سفر در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک ایام آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: تولید و اشتغال و مسائل مربوط به آن از جمله موضوعاتی است که جزو اولویت‌های کشور بوده و مقام معظم رهبری سال‌ها است نسبت به آن توصیه و تأکید می‌کنند، خوش‌بختانه این مسائل امروز در اوقاف در حال پیگیری و رونق هستند و زحماتی که اداره‌کل اوقاف استان قزوین در این موقوفه‌ها کشیده‌اند جزو افتخارات استان قزوین و مجموعهٔ وقف است که عواید این پروژه‌ها طبق نیت واقف محترم به مردم منطقه خواهد رسید.

وی افزود: نکتهٔ حائز اهمیت در استان قزوین، وقف‌های جدیدی است که صورت گرفته است و می توان گفت این‌نوع وقف‌ها از بین رفته بودند که الحمدلله مجدداً در این دوره احیا شده‌اند که امیدواریم به‌زودی شاهد ثمرات آن باشیم؛ برای نمونه، وقف باغ انگور به نیت استفاده در مجالس سیدالشهدا(ع) و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از جمله وقف‌های احیا شده در این استان است.

عادل خاطرنشان کرد: در امور مربوط به وقف هر کس در حد توان خود، قدمی بر می‌دارد، شخصی از آبروی خود مایه می‌گذارد، شخص دیگری زمان خود را در این راه می‌گذارد، فرد دیگری امکانات مالی خود را در این راه به میدان می‌آورد، همهٔ این موارد دست به دست هم می‌دهند تا یک پروژهٔ وقفی پیش برود و همهٔ این افراد نیز در ثواب آن شریک خواهند بود.

این مسؤول تصریح کرد: همهٔ اماکن مردمی از قبیل مساجد و امامزاده‌ها با کمک‌های مردمی ساخته می‌شود، اگر قرار باشد برای این‌گونه موارد، معطل بودجه‌های دولتی شویم کاری از پیش نمی‌رود.

وی تأکید کرد: در طول تاریخ، مساجد و امامزاده‌هایی که توسعه پیدا کرده‌اند همه با حضور مردم بوده و ارزش و رونق آن نیز به حضور مردم است، زیرا امامزادگان پایگاه‌های مردمی در ابعاد مذهبی و اجتماعی هستند.

عادل در پایان عنوان کرد: در ایام کرونا، در کنار امامزادگان، ایستگاه‌های سلامت و پایگاه‌های کمک‌های مردمی جهت کمک به نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی برپا شد که استان قزوین در این عرصه برنامه‌های فاخر و اثرگذاری را اجرا کرد و همواره جزو استان‌های پیشتاز بود و موقوفات و هیئت امنای امامزادگان و خیرین نیز در این زمینه‌ها همواره پای‌کار بوده‌اند که این امر قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه