تأکید امیرعبداللهیان بر برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی

وزیر امور خارجه در دیدار دبیرکل وزارت خارجه اتریش بر برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی تأکید و با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروههای تکفیری در این کشور را خطرناک خواند.

به گزارش گروه سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش که به منظور برگزاری پنجمین دور گفتگوهای سیاسی بین ایرلن و اتریش به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، امروز (شنبه) ۲۴ مهرماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

* تأکید بر برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش را دیرینه و قدیمی خواند و تصریح کرد: ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

امیرعبداللهیان با ابراز امیدواری نسبت به افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور، از اهدای محموله واکسن از سوی اتریش به کشورمان قدردانی کرد و خواستار همکاری های بیشتر دو کشور در زمینه همه گیری و واکسن کرونا شد.

 

 

وزیر امور خا جه کشورمان برخورد مسئولانه تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی جا شدگان افغانستانی را مورد تأکید قرار داد و با محکوم کردن اقدامات تروریستی در هفته های اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروههای تکفیری در افغانستان را خطرناک توصیف کرد.

*‌امیدواری نسبت به احیای مجدد برجام با مشارکت همه طرفها 

«پتر لاونسکی» دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با تجلیل از رابطه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه طرفها برجام مجددا احیا شود.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش همچنین اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانیهای مشترکی در مورد داعش دارند. 

وی همچنین حمایت اتریش از نشستهای همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، دبیرکل وزارت خارجه اتریش امروز در پنجمین دور گفتگوهای سیاسی ایران و اتریش و در دیدار با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان از تمایل شرکت های اتریشی برای حضور در بازار ایران خبر داد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه