تشریح دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به زنجان/مخاطره اول استان آب است

استاندار زنجان با تشریح رهاورد سفر اخیر رئیس جمهوری به استان زنجان گفت: با تمام انرژی سعی داریم در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را انجام داده و به تعهدات خود عمل کنیم تا همه مردم استان از برکات این سفر بهره‌مند شوند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد زنجان، محسن افشارچی در نخستین گفتگوی زنده خود با مردم ضمن تشریح دستاوردها و مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری و جمعی از اعضای هیئت دولت به استان زنجان اظهار داشت: پیش از انجام این سفر با جلسات چانه‌زنی فشرده و سنگین در تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور، تعدادی از وزرا و معاونین ایشان، فضای اجتماعی و سیاسی استان زنجان و نیازمندی‌های این استان در حوزه‌های مختلف به همراه اولویت‌ها و پروژه‌های مهم بررسی و با تاکید بر اتمام طرح‌های نیمه تمام، همه موارد برای تصویب نهایی آماده شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مواردی هم حین سفر تعیین شد، ادامه داد: این هفته با امضای رئیس جمهوری، توافقات انجام شده و اقدامات در تهران نهایی می‌شود تا از این پس فعالیت‌های استان شتاب بیشتری گیرد.

وی افزود: از طریق سامانه اطلاع‌رسانی در طول این سفر بالغ بر 50 هزار درخواست مردمی دریافت و واصل شده و پیش بینی می‌شود برخی از فرایندها و مطالبات مردم که نیازمند انجام فرایند قضائی و یا تخصیص بودجه است تا سال آینده عملیاتی شود.

افشارچی در مورد طرح‌های مصوب و اعتبارات تخصیص یافته به استان زنجان گفت: برای ۹۰ توافق انجام شده ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که طی دو سال آینده تخصیص خواهد یافت و علاوه بر این، ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار برای رشد و تکمیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان نیاز هست تا منجر به راه‌اندازی و اشتغالزایی شود.

وی مخاطره نخست استان را مسئله آب دانست که باید امسال تدبیر لازم برای آنها اندیشیده شود و تصریح داشت: از محل ماده قانونی ۵۶ که بانکها با تعهد دولت پشتیبانی مالی پروژه را انجام می‌دهند، برای تکمیل سد مراش ۲۷۷ میلیارد تومان و برای سد بلوبین ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که بتوان آنها را طی دو سال آینده بطور کامل دریافت کرد و آنها را به حد آبگیری رساند.

استاندار زنجان افزود: برای آبرسانی به دندی و روستاهای اطراف آن ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا نیمه سال آینده اجرا خواهند شد.

افشارچی در ادامه اعلام کرد: برای تامین مطالبات سطوح معیشتی نیز رقم چشمگیر ۱۵۰ میلیارد تومان اخذ می‌شود که با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی به پروژه‌های لازم تخصیص خواهد یافت.

وی همچنین در حوزه راه از تعیین تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل قطعه آخر پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده در تلاش برای رفع مشکل اجتماعی این طرح در تاکستان هستیم و نیز ۳۵۰ میلیارد تومان نیز توافق برای تکمیل قطعات باقیمانده از باند دوم راه کبودرآهنگ انجام شده است.

استاندار زنجان با اعلام این مطلب که برای تکمیل مسیر اصلی منجیل به سه راهی طارم نیز ۱۲۵ میلیارد تومان و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز زنجان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حوزه خدمات و با عنایت به اینکه بخشی از هدف ما افزایش سهم حوزه خدمات در تولید ناخالص ملی است، لذا برای دستیابی به این هدف ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان طی دو سال آتی پیش بینی شده که تخصیص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان، در راستای تکمیل و راه‌اندازی کلینیک شهرستان‌های ابهر و خرمدره ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و ۳۰ میلیارد تومان نیز از سوی وزارت بهداشت تخصیص خواهد یافت. برای تکمیل مرکز تشخیص و درمان روانپزشکی خیر ساز حاج رجبعلی مقدم ۵۰ میلیارد تومان و نیز ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان خیرساز ۱۴۷ تخت خوابی ولیعصر(عج) زنجان در نظر گرفته شد.

افشارچی ادامه داد: برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرای گازرسانی به ۳۸ روستای استان ۱۰۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که امیدواریم در اسرع وقت به نتیجه برسد.

مدیر عالی اجرایی استان افزود: برای پروژه‌های حوزه عمران شهری ۵۰ میلیارد تومان و برای تکمیل سامانه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی هم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی و در راستای تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری سطح استان ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا بتواند با ارتقاء بهره‌وری این حوزه از دغدغه کمبود آب استان بکاهد.

به گفته استاندار زنجان؛ مقادیری هم به ارائه تسهیلات قرض الحسنه و تامین جهیزیه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده که پس از ابلاغ و تخصیص، به دست متقاضیان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با تمام انرژی در اسرع وقت به تعهدات خود عمل میکنیم تا مردم از برکات این سفر بهره مند شوند و در روزهای آینده نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های پیش بینی شده برای سال آینده بر اساس بودجه تخصیصی به استان و تغییرات آن به مردم استان ارائه خواهم نمود تا مردم از نزدیک در جریان روند برنامه ها قرار گیرند.

انتهای پیام/2308

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه