توزیع برنامه در شهرستان‌ها و تمرکز زدایی از شهر تهران/ اختتامیه هفته فیلم و عکس شهرستان اسلامشهر

معاون هنری و سینمایی مدیرکل استان تهران در اختتامیه هفته فیلم و عکس شهرستان اسلامشهر گفت: سیاست ما بر این است که برنامه‌های هنری را در شهرستان‌های استان تهران توزیع و تمرکز زدایی از مرکز داشته باشیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اسلامشهر، میثم مرادی معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران عصر امروز در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس اسلامشهر که در محل سالن همایش‌های اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست کاری ما در اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران، تمرکز زدایی از مرکز و توزیع برنامه‌های هنری و اجرای آن‌ها در شهرستان‌ها است تا همه بتوانند از ظرفیت این برنامه‌ها بهره ببرند.

وی با اشاره به اجرای چندین جشنواره هنری در شهرستان‌های استان تهران به صورت هم زمان، گفت: جشنواره کودک، جشنواره مهدویت، جشنواره نماز، ایثار و شهادت، جشنواره استانی تئاتر تهران در نقاط مختلف استان و با همکاری هنرمندان و ادارات ارشاد در شهرستان‌های استان تهران به مرحله اجرا درآمده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران تأکید کرد: با توجه به نیاز شهرستان‌های استان تهران یک بازنگری در عقد تفاهم نامه‌ها شده تا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح شهرستان‌ها، زمینه شناسایی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و ناشناخته مورد توجه و استفاده بیشتر قرار گیرد.

مرادی تصریح کرد: با رایزنی انجام شده با سازمان سینمایی کشور، هفته فیلم و عکس امسال در شهرستان اسلامشهر با محوریت و مشارکت شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم، شهریار، قدس و ملارد در دو بخش نمایشگاهی و تشکیل کارگاه‌های آموزشی برگزار شد.

وی با اشاره به تعطیلی دفتر سینمای جوان در شهرستان اسلامشهر، گفت: با پیگیری‌های انجام شده و رفع موانع در آینده نه چندان دور، هنرمندان شهرستان اسلامشهر شاهد بازگشایی دفتر انجمن سینمای جوان در این شهرستان خواهند بود، امیدوارم راه اندازی مجدد این دفتر زمینه رشد و تعالی استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه و ناشناخته‌ای منطقه را فراهم سازد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران با اشاره به اینکه شهرستان اسلامشهر به دیار حافظان، قاریان قرآنی و قهرمانان ورزشی شناخته شده است، خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم همه هنرمندان این شهرستان هم در کنار ورزشکاران، قهرمانان ورزشی و قاریان و حافظان قرآن در عرصه‌های مختلف هنری به خوبی بدرخشند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس شهرستان ضمن تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت و پیشکسوتان عرصه فیلم و عکس این شهرستان، از نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف فیلم و عکس با اهدای لوح و تندیس تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خانواده‌های شهید معزز محمود شفیعی و حمید رضا زینعلی و پیشکسوتان هنر عکاسی و فیلم در اسلامشهر،‌ همچون استاد حسن اذانگو، محسن همتی و عبدالستار خادم جعفری مورد تجلیل قرار گرفتند.

بنا بر رأی هیأت نظارت هفته فیلم و عکس شهرستان اسلامشهر، در بخش مدافعان سلامت و آسیب شناسی اجتماعی محمدرضا حسینی از اسلامشهر برگزیده شد، همچنین در بخش موضوع سالمندان و عاشورا، اصغر عاصم از شهرقدس و در بخش کودک و نوجوان، زهرا اقدسی از اسلامشهر، دربخش عکس آرزو مومنی اصل به دلیل خلاقت، نوع آوری و زیبا شناسی با موضوع مهاجران و کودک و نوجوان انتخاب شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش فیلم‌های کوتاه منتخب، فیلم ارتش مخفی به کارگردانی محمد اسماعیلی، فیلم هلهله جنگ به کارگردانی صادق رسولی، فیلم مستند مهاجران فرحزاد به کارگردانی آقایان جواد رضایی و مرتضی عوض پور برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفت.

همچنین جایزه ویژه دستاورد فنی و هنری هفته فیلم و عکس شهرستان  اسلامشهر به علیرضا عباسقلی برای تکنیک خلاق در صدابرداری تعلق گرفت.

هفته فیلم و عکس شهرستان اسلامشهر با همت انجمن سینما و عکس اسلامشهر و با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و شهرداری اسلامشهر از ۱۷تا ۲۴ مهر ماه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه