معاون استانداری تهران: درجه شهرداری اسلامشهر ارتقا می‌یابد/ معارفه شهردار اسلامشر با حکم وزیر کشور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: با پیگیری انجام شده، درجه شهرداری کلانشهر اسلامشهر ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اسلامشهر، عبدالرضاچراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عصر امروز در آیین معارفه محسن حمیدی به عنوان شهردار اسلامشهر که در محل سالن همایش‌های این شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اسلامشهر با درجه ۱۰ شهرداری به عنوان دومین شهر استان تهران از جایگاه بالاتری برخوردار است که با پیگیری‌های انجام شده درجه این شهرداری ارتقاء می‌یابد.

وی گفت: شرایط عمومی حاکم بر کشور، تحریم‌های ظالمانه و سایه همیشگی اهریمن بر سر کشور باعث شده که فعالیت‌های عمرانی و گردش کار شهرداری‌ها با چالش‌های بزرگی روبرو شوند،که مهم‌ترین آن تأمین منابع مالی بوده و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا خسارت‌های مالی زیادی را به فعالیت‌های عمرانی و خدماتی وارد کرده است که ان‌شاءالله با تدابیر همه دست اندرکاران از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

معاون استاندار تهران با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در شهرداریها، بیان کرد: شهرداری‌ها در طی سالیان گذشته به دلیل اولویت‌های ایجاد شده در کشور بعضاً از محور توسعه و حوزه خدمات رسانی به مردم دچار انحرافاتی شده‌اند.

چراغعلی با اشاره به اینکه اسلامشهر به عنوان دومین نقطه جمعیتی با حساسیت بالا در کشور است، تاکید کرد: شاخص‌های وسعت، جمعیت و ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی اسلامشهر از برخی استان‌های کشور شاخص‌تر است و باید در این شرایط سخت شهردار و شورا که یک تیم ۱۰ نفره هستند با گروه‌های مختلف به دنبال توسعه شهر و جلب مشارکت بیشتر برای سرمایه گذاری در طرح‌ها باشند.

وی با بیان اینکه با صدور پروانه‌های ساختمانی نمی‌توان شهر را اداره کرد، گفت: امروز مشارکت بخش خصوصی و حضور مردم با ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاری است که رونق و جهش را رقم می‌زند، و راهگشای حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

معاون استانداری تهران با اشاره به اینکه مطابق آمار و اطلاعات موجود و با بررسی‌های صورت گرفته شهرداری‌ها امروز از یک سازمان خدماتی و عمرانی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند، ادامه داد: آسفالت، پیمانکاری، نصب جدول و ایجاد زیرگذر را میتوان به بخش خصوصی واگذار کرد، اما مسائل فرهنگی، خانه‌های فرهنگ، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و حاشیه‌نشینی که خیمه بر سر اسلامشهر زده را نمی‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

چراغعلی افزود: ان‌شاءالله با سایه معنوی امام جمعه اسلامشهر و وجود دستگاه‌های فرهنگی در این منطقه انتظار می‌رود که این شهر بیش از گذشته شاهد رشد و توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف عمرانی، فرهنگی، خدماتی و غیره باشد و آهنگ توسعه با تدبیر و درایت بیش‌تر و سریع‌تر شنیده شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طی دوران تصدی شهردار قبلی، تأکید کرد: خواسته مشخص ما از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر این است که به طور مداوم، مستند و مستدل با مردم در ارتباط باشند و از اقشار مختلف مردم جهت یاری رساندن به انجام طرح‌های عمرانی دعوت کنند و به طور مرتب با مردم در ارتباط باشند، اصحاب رسانه نیز دقیقاً قول و قرارهای شهردار و شورای شهر و استانداری را رصد کرده و مطالبه‌گر مسائل مختلف مردم باشند.

معاون استانداری تهران با اشاره به وجود طرح‌های در دست اجرا در شهرداری اسلامشهر، خاطرنشان کرد: مردم اسلامشهر در مشارکت در پروژه‌های ملی و عمرانی از جمله مترو اسلامشهر و احداث کمربندی شمالی اسلامشهر سنگ تمام گذاشتند و خیلی بیشتر از آن چیزی که باید انجام می‌دادند، مشارکت کردند و ما هم قول می‌دهیم از منابع استانی و ملی اعتبارات بیشتری برای این طرح‌ها تخصیص داده و جذب شود.

محمد مهدی سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در ادامه این مراسم با تبریک سالروز امامت و ولایت حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم که از زحمات دکتر حسین طلا شهردار سابق اسلامشهر که مدیر توانمند و ظرفیت سازی بوده و باعث افزایش سطح مدیریت این کلانشهر شده و اقدامات بسیار ارزشمندی در دوران تصدی خویش به انجام رسانده تقدیر و تشکر کنم.

سلیمی با اشاره به ویژگی‌های شهردار منتخب دوره ششم در اسلامشهر، بیان کرد: محسن حمیدی که از جوانان بومی، متخصص و دلسوز شهر است، بالغ بر ۷ ماه به عنوان سرپرست شهرداری سکان هدایت این مجموعه را داشت و انتظار می‌رود که برای رشد و توسعه همه جانبه اسلامشهر برنامه‌ریزی‌های لازم را اتخاذ کند.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده خاطرنشان کرد: به مردم عزیز اسلامشهر وعده می‌دهم که بیش از گذشته پیگیر مسائل شهر باشیم و برای رفع مشکلات شهر با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود تلاش کنیم و با همراهی و همکاری همه مسؤولان شهر با رویکرد برنامه‌های امیدآفرینی و کار جهادی و شبانه روزی وضعیت شهر را بهبود بخشیم تا شرمنده مردم نشویم.

در ادامه این مراسم محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در گفت‌وگوی با خبرنگاران با تشکر از حسن اعتماد شورای ششم، اظهار کرد: بنده به نیابت از تمام همکاران خود اعلام می‌کنم با تمام توان در صحنه خدمت به شهروندان حضور خواهم یافت و از هیچ کوششی برای اجرای برنامه‌های شهری و خدمتگزاری به مردم دریغ نخواهم‌کرد.

حمیدی با اشاره به روند فعالیت دو طرح مهم در حال اجرا در اسلامشهر، افزود: با توجه به افزایش درآمد شهرداری در شش ماهه نخست سال جاری، پیش‌بینی می‌شود ادامه مترو خط ۳ تهران از آزادگان تا یک‌سال آینده به میدان نماز اسلامشهر برسد و پروژه تاثیرگذار کمربندی شمالی نیز در سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، آیین معارفه شهردار اسلامشهر با حضور جمعی از مسؤولان و مقامات استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات شهرداری اسلامشهر برگزار و حکم مسؤولیت تصدی شهردار اسلامشهر که با امضای احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم به تایید رسیده بود، توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران به محسن حمیدی ابلاغ شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه