از مدارا با مستاجران تا لزوم رفع همه تحریم‌ها/ائمه جمعه استان زنجان امروز چه گفتند؟

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه مباحث مختلفی از جمه لزوم مدارای صاحبان خانه‌ها و مشاوران املاک با مستاجران، جلوگیری از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی، تاکید بر رفع کامل تحرمی‌های هسته‌ای را مورد تاکید و بر استکبار ستیزی دانشجویان در خط ولایت تاکید کردند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه مباحث مختلفی از جمه لزوم مدارای صاحبان خانه‌ها و مشاوران املاک با مستاجران، جلوگیری از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی، مطرح و رفع کامل تحرمی‌های هسته‌ای را مورد تاکید و بر استکبار ستیزی دانشجویان در خط ولایت تاکید کردند.

 

مدارای صاحبان خانه‌ها و مشاوران املاک با مستاجران

حجت‌الاسلام مهدی منصوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه آب‌بر با اشاره به گفت‌وگوهای ایران و غرب و با بیان اینکه دولت‌های غربی و امریکا تلاش دارند این مذاکرات را هسته‌ای جلوه دهند در حالی که این گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌هاست، اظهار کرد: ایران هیچگاه تسلیم تهدید، تحریم و فشار نخواهد شد.

امام جمعه آب‌بر با بیان اینکه دولت سیزدهم برجام را اولویت خود نمی‌داند بلکه اولویت اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اولویت امروز کشور توجه به ظرفیت‌های داخلی و پس از آن توجه با کشورهای همسایه و شرق است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به 123 آذر سالروز قانون اساسی گفت: همه باید در مقابل قانون خاضع و تابع باشیم و اگر همه به قانون عمل کنیم مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام منصوری با توصیه به صاحبان خانه‌ها و مشاوران املاک در مدارا با مستاجران گفت: صاحبان خانه‌ها در این شرایط سخت و کرونایی تا می‌توانند تخفیف دهند و از مشکلات خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های کم درآمد و عیالوار بکاهند.

 

دریافت و پرداخت حقوق نجومی اقدامی ظالمانه و موجب گسترش فساد است

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به روز قانون اساسی و تبیین جایگاه قانون اظهار کرد: اصلی‌ترین راهکار حاکمیت عدالت، حاکمیت قانون و اصلی‌ترین مأموریت دولت، حاکمیت قانون و مبارزه با قانون‌گریزان و قانون‌ستیزان است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به جایگاه مساجد و تأکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی کردن تبلیغات و به کارگیری ابتکارات جوانان در حکم مدیر جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: هیأت امنای مساجد باید نسبت به روز رسانی ساختاری و محتوایی اقدام نموده و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش نمایند. 
زاهدی پور با تبیین مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم گفت: دولت سیزدهم با داشتن روحیه انقلابی و اتحاد مبارک با نیروهای میدان و با توجه به دیدگاه اکثریت مردم مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا و کشورهای اروپایی، می‌تواند مذاکرات را با هدف صحیح یعنی مذاکره با رفع تحریم ریل‌گذاری کند. 

امام جمعه خرمدره با انتقاد از تلاش برخی متولیان در تعریف الگوهای غیر منطقی مصرف حامل‌‌های انرژی و افزایش قیمت حامل‌ها ادامه داد: بهترین راه تأمین بودجه کشور، عادلانه سازی مالیات‌ بر درآمد و دریافت مالیات واقعی از ابر سرمایه داران است.

زاهدی پور با تقدیر از برخی تصمیمات مبنی بر تغییر وضعیت کارمندان و کارگران شرکتی گفت: وضع موجود کارمندان و کارگران شرکتی موجب ترویج و تبیین رانت خواری سیستمی بوده و ظلم به شرکتی‌هاست. از دولت و مجلس انتظار می‌رود در سریعترین زمان ممکن نسبت به تغییر وضع موجود اقدام نمایند. 

امام جمعه خرمدره با انتقاد از حقوق‌های نجومی افزود: دریافت و پرداخت حقوق نجومی اقدامی است ظالمانه که موجب گسترش فساد سیستمی و پیامدهای منفی اجتماعی مانند کاست و طبقه فرادست و فرودست خواهد شد.

 

هدف مذاکرات کنونی رفع تحریم‌ها است نه مذاکرات هسته‌ای

حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به مذاکرات ایران و غرب که از روز ۸ آذر شروع آغاز و ادامه دارد، اظهار داشت: طبعاً انتظار نمی‌رود در نخستین دور مذاکرات در دولت جدید همه چیز به نتیجه برسد.

خطیب جمعه ماهنشان به بیان تفاوت‌های مذاکرات کنونی با مذاکرات قبلی گفت: از جمله تفاوت‌های آن عدم اعتماد به آمریکا و کشورهای اروپایی و عدم تکیه دولت فعلی به مذاکرات و گره نزدن مسائل کشور به مذاکرات است.

وی با بیان اینکه مذاکرات کنونی برای رفع تحریم‌ها می باشد نه مذاکرات هسته‌ای و هدف نظام از مذاکرات  حذف کامل، تضمین شده و قابل راستی آزمایی تحریم‌ها و و تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره مندی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای است، افزود: انتظار این است که مذاکره کنندگان هسته‌ای در راهی که آغاز کرده‌اند بر اساس اصل اصیل عزت، حکمت و مصلحت حرکت کرده و هیچگاه تسلیم زیاده‌خواهی‌های دشمنان نشوند.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و با بیان اینکه جنبش دانشجویی که از اصلی‌ترین جریانات اجتماعی بوده است، افزود: استکبار ستیزی استقلال‌طلبی عدالت خواهی که طی آن توجه به تحولات عمیق اجتماعی، سیاسی با محوریت جنبش دانشجویی شکل گرفته و حضور فعال دانشجویان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، صیانت از حقوق هسته‌ای، شهدای دانشجوی دفاع مقدس، مدافعین‌حرم، عرصه امنیت، و عرصه سلامت از ثمرات شجره مبارکه جنبش دانشجوئی است.

علی اکبری در پایان به روز بیمه اشاره نموده و ضمن گرامیداشت این روز، از نبود اداره مستقل بیمه در شهر ماهنشان گلایه کرد و برای رفاه حال همشهریان عزیز از مسؤولین استانی و شهرستانی خواست تا اداره مستقل بیمه را راه اندازی کنند.

 

لزوم سر و سامان گنبد سلطانیه از اعتبار اختصاص یافته سفر دولت

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان زنجان و با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۹۰ پروژه اختصاص یافته و طی دو سال عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: از اعتبار تخصیص یافته به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید محوطه گنبد سلطانیه سر و سامان بگیرد تا برای توریست و گردشگر جاذبه داشته باشد و با ایجاد مغازه‌هایی برای مردم و سرمایه‌گذار درآمدزایی داشته باشد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سفر رئیس جمهور اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود و استخر سلطانیه، سالن‌های ورزشی و جاده زنجان سلطانیه و همدان از پروژه‌های نیمه تمام است و چرا باید جوانان سلطانیه استخر نداشته باشند، افزود: ستاد پیگیری مصوبات و اختصاص اعتبار در شهرستان سلطانیه تشکیل شد.

وی به تجزیه و تحلیل مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ با هدف لغو تحریم‌ها که از ۸ آذر آغاز شده، پرداخت و با بیان اینکه سال ۹۲ آغاز دوره فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه بود که با دو سال آخر دولت دهم که به ناسازگاری و ایجاد حواشی روی آورده بود، همزمان بود، افزود: دولت یازدهم با شعار حل مشکلات اقتصادی با مذاکره با آمریکا سر کار آمد و چون همزمان با اوج گیری جنایات گروه‌های تکفیری داعش بود مردم هم باور کردند که مشکلات با مذاکرات حل می‌شود. 

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم تمام توجه خود را به غرب معطوف کرده و غرب هم در چهار کشور فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا محدود شد و کشورهای دیگر اروپایی در حاشیه ماند تا چه برسد به شرق و هم همسایگان ایران و از طرفی هم همه چیز حتی آب خوردن مان به برجام گره خورد و گفته شد بایدن با ترامپ فرق دارد، اضافه کرد: با این حال آمریکا و اروپا دشمنی خود را ادامه دادند و در نهایت آمریکا از برجام خارج و اعلام کرد که برجام را با اروپا ادامه می‌دهند اما مقام معظم رهبری فرمود من به اروپا هم اعتمادی ندارم و تاکنون هم جز بی اعتمادی چیزی از اروپا دیده نشد.

حسینی نسب به فضای مذاکرات در دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه بر اساس آمار و نظرسنجی اکثر مردم به آمریکا و اروپا و وعده‌های آنان اعتمادی ندارند و در عرصه خارجی نیز ایران انقلابی به عنوان مهمترین محور مقاومت آمریکا را زمین گیر کرده و مثلث عبری، عربی و غربی به کابوس تبدیل شده، افزود: دولت سیزدهم دولتی است که برجام را اولویت اول نمی داند بلکه اقتصادی مقاومتی و تکیه به توان داخلی و در کنار آن روابط با همسایگان و سپس شرق و بعد کشورهای دیگر از سیاست آن است.

 

دولت سیزدهم تفاوت‌های زیادی با دولت قبل دارد

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دولت سیزدهم با مواضعی همچون خزانه خالی و بدون برجام نمی‌توان نفت فروخت و ... هیچ چراغ سبزی به دشمن نداده و بلکه با انتخاب هشتم آذر سالروز ترور و شهادت شهید شهریاری به دشمن پیام داد که حتی با ترور هم نمی توانید جلو پیشرفت ایران را بگیرید، افزود: مذاکرات برای لغو همه تحریم‌هاست و غرب هم باید تضمین بدهد.

وی با مقایسه شرایط و فضای مذاکرات و با بیان اینکه نه شرایط سال ۹۲ است و نه آمریکا و رژیم صهیونیستی توان ۸ سال قبل را دارند و دولت سیزدهم هم تفاوت‌های زیادی با دولت قبل دارد، افزود: مذاکره کنندگان راهی را که آغاز کرده اند باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت ادامه داده و تسلیم زیادخواهی دشمنان نخواهند شد.

حسینی نسب با گرامیداشت ۱۶ آذر سالروز کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران که روز دانشجو نامگذاری شده، مطالبه گری و آرمانخواهی را دو رکن اصلی و مورد انتظار از جنبش دانشجویی دانست و با اشاره به سوابق مبارزاتی جنبش دانشجویان از جمله تظاهرات ضد آمریکایی دانشجویان در سال ۱۳۳۲، مبارزات ضدآمریکایی در ماجرای انجمن های ایالتی و ولایتی، مبارزه با کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: مبارزه دانشجویان با استکبار، با جهاد در عرصه علم و فناوری، گروه های جهادی و ولایتمداری ادامه دارد.

انتهای پیام/2308

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه