مشکلات صنعت چاپ و نشر همدان رفع شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه صنعت چاپ و نشر همدان در عرصه ملی حضور ندارد گفت: رفع مشکلات حوزه چاپ و نشر جدی پیگیری شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جشنواره چاپ و نشر استان همدان اظهار کرد: گاهی تصویری که چاپ می‌شود، فکر مجسم را به مخاطب نشان می‌دهد و چاپ یک تصویر به اندازه یک کتاب حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت چاپ و نشر بسیار است  زیرا حرف‌های زیادی را به مخاطب القا می‌کند و اثرات اجتماعی را به جا می‌گذارد، با گلایه از اینکه صنعت چاپ و نشر همدان در عرصه ملی حضور ندارد افزود: در منطقه غرب نیز حضور همدان زیاد جدی نیست، مشکلات حوزه نشر نیز زیاد است که باید نسبت به رفع آن اقدام جدی صورت گیرد.

امام جمعه همدان تأکید کرد: همدان ظرفیت‌های فرهنگی زیادی دارد و در سطح ملی می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد که در این راستا می‌طلبد مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه متأسفانه فعالیت در حوزه چاپ کتاب بسیار سخت شده است خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مقدس اسلامی چاپ و نشر است بنابراین باید این تقدس را ارج نهاد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز ما میراث‌دار تاریخی در همدان هستیم که پرآوازه است اظهار کرد: بر این اساس همه ما مسئولیت حراست از این جایگاه همدان را عهده‌دار هستیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه وقتی مطبوعات ما درخواست برگزاری جشنواره غرب کشور می‌کنند، این نشان از تفکر بزرگ است افزود:  وقتی می‌گوییم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در هموان باشد این یعنی حق همدان است.

وی اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم صنعت چاپ را در همدان داشته باشیم یعنی نماد فرهنگی همدان در سطح ملی با شاخص‌های بلندی که در کشور دارد، مطرح است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در همدان همه محورهای فرهنگی منطقی دیده شده و هنوز هم جا دارد که لحاظ شود افزود: همدان باید قطب انیمیشن کشور شود و پروژه‌های تالار بزرگ شهر همدان، موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی همه باید انجام شود.
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه