مطالبه گری و ارزش گرایی در دستور کار دانشجویان باشد

امام جمعه فیروزآباد در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: دانشجو باید مطالبه گر، آرمان گرا، واقع بین، ارزش گرا باشد و هیچگاه دچار دلسردی نشود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از فیروزآباد، حجت الاسلام محسن رضا بشارت، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با بیان این که در هیاهوی جهان و زندگی مراقب باشیم راه خدا را گم نکنیم اظهار داشت: یک مصداق روشن از راه خدا مبارزه با استکبار و شیطان بزرگ یعنی آمریکا است.

وی افزود: از جمله نیروهای انقلاب که در برابر استکبار و آمریکا مبارزات فعال و پیگیر داشته دانشجویان و جنبش دانشجویی بود.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: رفتارشناسی سیاسی دانشجویان در ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ در شعارها و تظاهرات آنان نشان از استکبار ستیزی و مخالفت با آمریکا بود.

بشارت اضافه کرد: شهید‌همت ها باکری ها، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای امنیت، عرصه سلامت، دانشجویانی بودند که درخشیدند.

وی با اشاره به گرامیداشت روز دانشجو با بیان انتظارات از دانشجویان گفت: دانشجو باید مطالبه گر، آرمان گرا، واقع بین، ارزش گرا باشد و هیچگاه دچار دلسردی نشود.

امام جمعه فیروزآباد بیان داشت: کشاورزان و مردم اصفهان مطالبات به حقی مورد حق آبه و خشکی زاینده‌رود داشتند که با ادب و متانت همراه بود و  در مقابل گروهی اندک تلاش کردند این مطالبات به حق مردم تبدیل به حرکت ضد نظام تبدیل کنند که البته ناکام ماندند.

بشارت ابراز داشت: اگرچه رسانه‌های بیگانه و استکباری هم برای دمیدن بر این فضا بیکار نبودند اما آنچه باعث شد توطئه‌های بدخواهان نظام اسلامی خنثی شود مثلث بصیرت مردم، پوشش به موقع صدا و سیما و حضور مقامات دولتی در میان تجمع کنندگان بود.

آبخیزداری مهمترین روش مدیریت پایدار منابع آب

وی با اشاره به کاهش بارش باران و خشکسالی ضمن تاکید بر دعای توسل و استغفار و توبه در پیشگاه خدای سبحان خاطرنشان کرد: آنچه کارشناسان بارها در مورد راه حل عبور از بی آبی و کم‌آبی مطرح کرده توجه به آبخیزداری است که مهمترین روش مدیریت پایدار منابع آب است.

امام جمعه فیروزآباد تصریح کرد: توسعه آبخیزداری هم مانع از نابودی کشاورزی و هم تقویت کننده آب های زیرزمینی می باشد.

بشارت با بیان این که دولت و مجلس شورای اسلامی تلاش جهادی و انقلابی بیشتری به موضوع آبخیزداری کند افزود: مشکل تأمین اعتبارات را حل و بخش خصوصی و مشارکت مردمی را مدیریت کنند.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی اولویت نخست را در اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برون نگر و نگرش به بیرون همسایگان سپس به شرق و همه کشورها می‌داند.

وی با بیان اینکه دیگر مردم هیچ اعتمادی به آمریکا و وعده‌های پوچ ندارند اضافه کرد: انتظار و مطالبه مردم از مسئولان و دولتمردان مذاکره کننده این است که راهی که برای مذاکره انتخاب کرده‌ بر اساس اصل و اصیل عزت، حکمت و مصلحت باشد و هرگز تسلیم زورگویی و زیاده‌خواهی دشمنان نشوند، تا خوابهای پریشان مثلث شوم عبری، عربی و غربی تبدیل به کابوس شود.

انتهای پیام/ف
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه