سایه تورم بر روزهای پایانی سال میلادی در آمریکا

افزایش قیمت‌ها همزمان با بالا گرفتن خریدهای شب عید در آمریکا باعث شده تا حدود نیمی از مردم این کشور از نظر مالی تحت فشار قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، به نقل از نشریه گالوپ، با نزدیک شدن زمان خریدهای مربوط به تعطیلات کریسمس و بالا رفتن همزمان قیمت‌ها در آمریکا 45 درصد خانوارهای آمریکایی گفته‌اند به خاطر تورم در این کشور از نظر مالی دچار مشکل شده‌اند.

10 درصد از خانوارها گفته‌اند که به خاطر بالا رفتن تورم شدیداً دچار مشکل هستند و 35 درصد دیگر نیز می‌گویند بالا رفتن قیمت‌ها زندگی آنها را از نظر مالی سخت‌تر کرده است. 

خانوارهای کم درآمد بیشتری سختی را به خاطر افزایش قیمت‌ها تجربه کرده‌اند به‌گونه‌ای که 71 درصد خانوارهایی که سالانه کمتر از 40 هزار دلار درآمد داشته‌اند گفته‌اند که افزایش اخیر قیمت‌ها در آمریکا سختی زیادی را از نظر مالی برای آنها ایجاد کرده است. 

47 درصد خانوارهای با درآمد متوسط هم از افزایش قیمت‌ها به شدت ناراحت بوده و گفته‌اند باعث ایجاد مشکل برای آنها شده‌اند. 28 درصد خانوارهایی که کم درآمد بوده‌اند می‌گویند سختی که آنها از نظر مالی به خاطر افزایش قیمت‌ها در حال تجربه کردن هستند بسیار شدید بوده و زندگی آنها را به صورت جدی تحت‌الشعاع قرار داده است.

54 درصد کسانی که در نظرسنجی نشریه گالوپ شرکت کرده‌اند و تحصیلات دانشگاهی نداشته‌اند نیز گفته‌اند افزایش قیمت‌ها در آمریکا برای خود یا خانواده‌هایشان ایجاد مشقت مالی کرده است. 30 درصد از افرادی هم که تحصیلات دانشگاهی داشته‌اند گفته‌اند مشکلات مشابهی دارند.

البته در این بین طرفداران حزب دموکرات نسبت به جمهوری‌خواهان شرایط بهتری داشته چرا که فقط 37 درصد طرفداران دموکرات گفته‌اند که از نظر مالی تحت فشار هستند و این در حالی است که 53 درصد طرفداران جمهوری‌خواه اوضاع خوبی ندارند. 11 درصد از جمهوری‌خواهان نیز گفته‌اند که شدیداً از نظر مالی تحت فشار هستند.

در واقع همزمان با جدی‌تر شدن خریدهای شب عید در آمریکا نیمی از مردم این کشور می‌گویند بالا رفتن قیمت‌ها برای آنها سختی و دردسر ایجاد کرده است و در واقع خانوارهای کم درآمد بیش از دیگر اقشار این کشور زیر فشار قرار دارند.

پیش‌بینی می‌شود روند افزایش قیمت‌ها در آمریکا ادامه‌دار بوده و این بدان معناست که روز به روز به تعداد افرادی که به‌خاطر افزایش قیمت‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند افزوده خواهد شد. از سوی دیگر اقشار آسیب‌پذیر نیز شاهد بدتر شدن اوضاع خواهند بود.

انتهای پیام/ 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه