تا الگوی کشت کشاورزان حوضه زاینده‌رود تغییر نکند، مشکل آب خواهیم داشت

امام‌جمعه چادگان گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی در کنار وزارت نیرو قرار نگیرد و الگوی کشت در استان تغییر نکند، مشکل آب استان حل نخواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از چادگان، حجت اسلام محمود بنی‌جمالی امام‌جمعه چادگان در خطبه‌های این هفته چادگان اظهار داشت: الگوی کشت راه‌حل جلوگیری از هدر‌رفت آب است، تا الگوی کشت در استان تغیر نکند با خشک‌سالی مواجهه است؛ ازلحاظ منابع آبی اگر الگوی کشت برنج در استان و کشت سیب‌زمینی و دیگر محصولات کشاورزی در چادگان تغییر نکند این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اگر جهاد کشاورزی الگوی کشت اصفهان را تغیر ندهد و اصلاح الگوی کشت انجام نگیرد قطعاً این مشکل حل نخواهد شد، لذا لازم است کشاورزان استان نسبت به کشت با جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی کنند.

بنی‌جمالی تصریح کرد: ما قطب کشت سیب‌زمینی هستیم، در کشور ما متأسفانه به خاطر اینکه همخوانی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد، برخی اوقات انبارهای بزرگ سیب‌زمینی فاسد و دور ریخته می‌شود.

امام جمعه چادگان بیان داشت: مسؤولان در فکر ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان باشند که این سیب‌زمینی که با هزینه بالا و زحمت زیاد و با این‌همه آب صرف می‌شود استفاده بهینه شود نه اینکه دور ریخته شود تا اینکه خوراک احشام شود؛ امیدواریم در دولت جدید اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدی به‌اتفاق ریاست سازمان آب منطقه‌ای از سرشاخه‌های سد زاینده‌رود و کانال‌های انتقال آب منطقه از شهرکرد به سمت زاینده‌رود داشتیم.

بنی‌جمالی گفت: آبی که در پشت سد زاینده‌رود جمع می‌شود و چند استان از آن استفاده می‌کنند با هزینه زیادی تهیه می‌شود، کانال سوم ۲۰ سال است در حال انجام است و هنوز هم ادامه دارد اما مشکل آب اصفهان وجود دارد و اگر وزارت جهاد کشاورزی در کنار وزارت نیرو قرار نگیرد این مشکل هیچ‌گاه حل نخواهد شد

امام جمعه چادگان با اشاره به روز دانشجو بیان داشت: دانشگاه‌های ما از بهترین دانشگاه‌های مطرح دنیا هستند، مقالاتی که نوشته می‌شود از بهترین مقالات دنیاست اما متأسفانه بین صنعت و دانشگاه جدایی افتاده است و بین آن‌ها هیچ رابطه‌ای وجود ندارد؛ مقالات دانشگاه ما در قله است و صنعت ما در پایین کوه، مسؤولان، نمایندگان و دولت‌مردان یک اقدام برای ایجاد انس و دوستی بین دانشگاه و صنعت انجام دهند.

وی افزود: دانشجو باید مطالبه‌گری و استقلال داشته باشد، دانشجو باید یک فرد سیاسی و مؤثر باشد نه یک انسان سیاست‌طلب، مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند نباید دانشجوها در دامان احزاب سیاسی گرفتار شوند.

بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: دانشجو باید هوشیار، بیدار در صحنه، مطالبه‌گر، انقلابی و عدالت‌خواه باشد، مسئولان نیز باید در بین دانشجویان حضور داشته باشند و از نظرات آنان در توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده کنند.

امام جمعه چادگان اذعان کرد: مبغوض‌ترین انسان‌ها کسی است که مردم از ترس زبانش به او احترام گذارند، چقدر خوب است انسان به مرتبه‌ای برسد که دیگران از شرور او در امان بوده و امیدوار به خیرات او باشند.

وی تصریح کرد: برخی با اینکه از ظاهر آن‌ها معلوم نیست، اما دیگران از دست آن‌ها در امان نیستند، باید با مراجعه به زبان و رفتار خود، از میزان مسلمان بودنمان ارزیابی داشته باشیم؛ حرف‌های نیش‌دار در خانواده، بنیان آن را از هم پاشیده و دین و ایمان را از بین می‌برد، حفظ کردن زبان سخت است و نباید افسار زبان از دست انسان خارج شود.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/ن

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه