تحقق جهاد تبیین از مطالبات خاص رهبری و ظایف تشکل های دانشجویی

دانشجویان کازرونی در سخنرانی پیش ازخطبه های نماز جمعه گفتند: اگر برخی از جریانهای دانشجویی بخواهند ، خلاف راه شهدای 16 آذر حرکت نمایند، باید در نگرش خود تجدید نظر نمایند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کازرون، مهدی صفری از دانشجویان بسیجی این شهرستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کازرون ، ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: شهدای عزیز 16 آذر را می توان از جمله شهدای جهاد تبیین بر شمرد که با قیام و خون خویش چهره کریه و پلید استکبار جهانی را برای جهانیان آشکار ساختند.

وی در رابطه با رسالت مطالبه گری دانشجویان بسیجی افزود: انتظار مردم از دانشجو بعنوان قشر نخبه و تحصیل کرده در جامعه ،  یک حلقه اتصال بین خودشان و مسوولین  است ، تا مطالبات به حق مردم را به  روش های مختلف با مسولان در میان گذاشته و حل نمایند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون با اشاره به بحث مذاکرات با آمریکا اظهار داشت: دیپلمات های کشور،  مذاکره با جنتلمن های تروریست اروپایی و آمریکایی را اولویت قرار ندهند و با استفاده از ظرفیت های فراوان منطقه و همسایگان و همچنین هم پیمانان جمهوری اسلامی نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند.

پوریا رضازاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه  شهرکنارتخته با اشاره به روز دانشجو گفت: روز دانشجو ، روز استکبار ستیزی است و اگر جریانهای دانشجویی بخواهند ، خلاف راه شهدای 16 آذر حرکت نمایند، باید در نگرش خود تجدید نظر نمایند، چرا که نمی شود هم برای این سه شهید شمع روشن کرد و هم دلداده غرب و آمریکا شد.

وی با اشاره به امر رهبری به جهاد تبیین  اظهار داشت: جنبش دانشجویی، علاوه بر رسالت های خویش، جهاد تبیین را در عرصه های مبانی دینی و اعتقادی، آرمانهای و دستاوردهای انقلاب و مسائل جاری کشور تکلیف خویش می داند.  

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون خطاب به مسئولین در رابطه با مطالبه گری تشکل های دانشجویی افزود: متاسفانه جایگاه جریانات دانشجویی برای برخی از مسوولین قابل هضم نیست ، و بعضاً جنبش دانشجویی را بعنوان مانعی برای خود می بینند، در صورتی که رسالت تشکل های دانشجویی کمک به مسولین و دست گیری از آنهاست و نه مچگیری.

این فعال دانشجویی در توصیه به وزارت امور خارجه دولت سیزدهم در اهمیت دیپلماسی اقتصادی بیان داشت: وزارت امور خارجه، یکی از اولویت های خود را دیپلماسی اقتصادی قرار دهند و از محدود کردن دیپلماسی به مسائل سیاسی صرفه نظر نمایند، دولتمردان محترم تمامی توجه خود را به رفع مشکلات اقتصادی اولویت دار ملت عزیز و انقلابی معطوف نمایند و از هرکار غیر اولویت دار خودداری نمایند و از سخنان و اقداماتی که حاشیه ساز است پرهیز نمایند.

انتهای پیام/ف
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه